Kod | ART_GRA_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Artystyczny |
Kierunek studiów | Grafika |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 9 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Studia trwają 2 lata (4 semestry) i kończą się realizacją dyplomu artystycznego w wybranej specjalności wybieranej już na wstępie studiów.
W programie studiów przewidziane są wykłady dotyczące analizy sztuki współczesnej i krytyki artystycznej, zajęcia z animacji kultury, rysunku, fotografii użytkowej, cyfrowgo przetwarzania obrazu, multimediów, ilustracji, projektowania UI/UX i eksperymentalnych technik graficznych.
Specjalności
- grafika warsztatowa
- grafika projektowa
- sztuka mediów cyfrowych
Sylwetka absolwenta
Absolwent specjalności GRAFIKA WARSZTATOWA potrafi swobodnie posługiwać się tradycyjnymi technikami graficznymi - ma do wyboru techniki warsztatowe: linoryt, wklęsłodruk, litografię, serigrafię. Jest w stanie wzbogacać swoją wypowiedź artystyczną przez łączenie technik klasycznych z drukiem cyfrowym i technikami unikatowymi. Jest zdolny do profesjonalnej twórczości artystycznej na gruncie grafiki warsztatowej.
Absolwent specjalności GRAFIKA PROJEKTOWA posiada zaawansowane umiejętności w zakresie projektowania plakatu, znaków graficznych, liternictwa, książki, ilustracji, grafiki wydawniczej, materiałów reklamowych. Jest zdolny do poszukiwania indywidualnych rozwiązań zadań projektowych uwzględniając ich funkcje estetyczne i użytkowe.
Absolwent uzyskuje tytuł magistra i kwalifikacje zawodowe artysty grafika. Jest przygotowany do podjęcia studiów III stopnia w obszarze studiów poświęconych sztukom plastycznym.
Profile zawodowe absolwentów
- artysta grafik, profesjonalny twórca przygotowany do samodzielnej pracy artystycznej,
- dyrektor kreatywny w agencji reklamowej,
- projektant grafiki użytkowej - w pracowniach projektowych, wydawnictwach, agencjach reklamowych (webdesigner, graphic designer),
- grafik komputerowy – posługujący się programami komputerowymi do tworzenia grafiki i multimediów,
- freelancer pracujący na indywidualne zlecenia,
- kurator wystaw,
- animator kultury, organizujący imprezy i wydarzenia kulturalne,
- promotor sztuk plastycznych na rynku sztuki, zatrudniony w galeriach, muzeach, instytucjach promocyjnych, mass-mediach.
Możliwości w trakcie studiów:
- infrastruktura i wyposażenie pracowni zapewniające odpowiednie warunki kształcenia w zakresie sztuk plastycznych,
- galerie i przestrzenie wystawiennicze umożliwiające organizację wystaw studenckich,
- cykliczne imprezy artystyczne i kulturalne,
- możliwość realizacji kreatywnych projektów w trakcie studiów,
- działalność w Samorządzie Studentów,
- rozwijanie zainteresowań w kołach naukowo-artystycznych,
- współpraca z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami życia artystycznego, kulturalnego i naukowego,
- współpraca z domami kultury i szkołami w zakresie praktyk i prowadzenia warsztatów,
- programy wymian studenckich (Erasmus+, MOST).
Zasady kwalifikacji
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów wyższych na kierunku grafika lub innych kierunkach plastycznych. Rekrutacja odbywa się na podstawie oceny dokumentacji artystycznej (portfolio) złożonej przez kandydata w formie elektronicznej, zawierającej dokumentację dyplomu artystycznego ze studiów I stopnia oraz inne prace artystyczne. Dokumentacja artystyczna oceniana jest w skali punktowej z dokładnością do dziesiątych od 2,0 do 5,0. Do dalszego postępowania zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy uzyskają wynik co najmniej 3,0.