Kod | FIL_ETR_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filologiczny |
Kierunek studiów | E-edytorstwo i techniki redakcyjne |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Miejsce przyjmowania dokumentów:
budynek Wydziału Filologicznego, sala 24 NH ("Nowa Humanistyka"), w godzinach 9:00-14:00
Kochasz książki – zarówno te papierowe, jak i w formie e-booków czy audiobooków. Marzysz o tym, aby je w przyszłości wydawać. Masz też lekkie pióro, dużo radości sprawia Ci pisanie i lubisz kreatywne wyzwania. Do tego jesteś osobą wrażliwą na piękno literatury i języka polskiego. Wiesz, jak ważna jest poprawność językowa i skrupulatnie tropisz wszystkie błędy w tekstach. Szukasz kierunku studiów, który wyposaży Cię nie tylko we wszechstronną wiedzę, ale także praktyczne umiejętności i tym samym zapewni wiele możliwości zawodowego rozwoju. Studia e-edytorskie będą więc dla Ciebie bardzo dobrym pomysłem. Zdobędziesz nie tylko w specjalistyczną wiedzę z zakresu edytorstwa, ale też literaturoznawstwa i językoznawstwa. Z kolei w ramach oferowanych na tym kierunku specjalnościach zyskasz dodatkowe umiejętności.
e-Edytorstwo i techniki redakcyjne przygotowujące do pracy w zawodzie edytora, korektora, e-redaktora, projektanta stron internetowych i grafika komputerowego. W programie zajęć znajdują się przedmioty umożliwiające naukę opracowywania książek, e-booków, witryn internetowych, a także obsługi profesjonalnych programów komputerowych potrzebnych do realizacji różnych projektów tekstowych i graficznych. Uczymy również pracy z rękopisami i sztuki wydawania tekstów dawnych. Wyjaśniamy, jak założyć i prowadzić własne wydawnictwo, prowadzić kampanie reklamowe w mediach tradycyjnych i cyfrowych, administrować strony www i fanpage'e w mediach społecznościowych. Przekazujemy też wiedzę z zakresu prawa autorskiego, copywritingu oraz komunikacji interpersonalnej.
Specjalności
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
• e-edytorstwo w nowych mediach:
Zdobędziesz wiedzę o procesach konwergencji w mediach cyfrowych, tworzeniu e-podręczników i e-booków, redagowaniu i projektowania witryn internetowych oraz tworzeniu komunikatów audiowizualnych. Nauczysz się pracować z tekstami przeznaczonymi do rozpowszechniania w sieci, tworzyć materiały multimedialne czy e-learningowe.
• wydawnictwo:
Dowiesz się, jak projektować i przygotowywać publikacje do druku. Poznasz zasady copywritingu, komunikacji interpersonalnej, PR i marketingu wydawniczego. Ta wiedza przyda Ci się przy samodzielnym redagowaniu książek, czasopism i innych pism użytkowych.
Co po studiach?
Możesz pracować w wydawnictwach, biurach redakcyjno-korektorskich, redakcjach czasopism, firmach specjalizujących się w obsłudze edytorskiej czy innych instytucjach prowadzących działalność wydawniczą, także cyfrową. Twoja wiedza przyda się także w różnych instytucjach kulturalnych (np. bibliotekach, domach kultury czy księgarniach). Będziesz również przygotowany do założenia własnej działalności edytorskiej czy wydawnictwa. Z dyplomem tego kierunku możesz też kontynuować edukację na studiach II stopnia, np. na kierunku filologia polska czy innych związanych z edytorstwem.
Możliwości w trakcie studiów:
• działalność w licznych kołach naukowych,
• działalność w Samorządzie Studentów,
• ciekawe praktyki w różnych instytucjach,
• studenckie konferencje naukowe i sympozja,
• krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST),
• poradnictwo zawodowe, psychologiczne, edukacyjne oraz coaching, prowadzonego przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
• liczne projekty edukacyjne organizowane we współpracy ze szkołami partnerskimi,
• dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej,
• nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji Lubelskie Centrum Dokumentacji Historii Sportu oraz Centrum Badań Gier Wideo.
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brany jest język polski.