Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja letnia - rok akademicki 2023-2024

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Kulturoznawstwo - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_KUL_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Kulturoznawstwo
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 15
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy w wybranej rekrutacji.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2023 00:00 – 22.09.2023 12:00)

Trwające tury w innych rekrutacjach:
  • Rekrutacja letnia - rok akademicki 2024-2025
    Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

 

Opis kierunku

Kulturoznawstwo jest najstarszym kierunkiem funkcjonującym w obrębie Instytutu Nauk o Kulturze. Realizowane w trakcje studiów zajęcia obejmują zagadnienia m.in. dziedzictwa kulturowego, komunikacji niewerbalnej, muzykologii, historii sztuki i kultury, teatrologii, filmoznawstwa, historii literatury, nowych mediów i wielokulturowości. Kadrę dydaktyczną stanowią specjaliści z wymienionych obszarów nauki, a prowadzone przez nich zajęcia pozwalają na zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz przygotowują do pracy zawodowej.

Specjalności:

Na studiach drugiego stopnia można wybrać jedną z dwóch specjalności:

media i kultura popularna: przybliża tematy mediów i dziennikarstwa, w tym internetowego, modowego czy kulturalnego. Uczy redagować scenariusze dokumentów, filmów fabularnych i programów telewizyjnych. Przybliża zasady kreacji wizerunku medialnego, zagłębia się w popkulturę, a zwłaszcza jej związki ze sztuką, widowiskiem oraz ciałem. Jest to wiedza przydatna dla osób, które chcą zajmować się tematami kulturalnymi w mediach.

zarządzanie w kulturze: skierowane jest na zdobycie wiedzy w zakresie komunikacji społecznej, zarządzania kulturą, polityki kulturalnej, kreowania i promowania marki w kulturze. Oferuje podstawy wiedzy w zakresie public relations, dotyczące organizacji imprez kulturalnych, pisania tekstów PR oraz wystąpień publicznych, zarządzania projektami kulturalnymi, pisania projektów społeczno-kulturalnych oraz pozyskiwania środków na działania.

 


Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc.