Kod | FIS_KPS_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filozofii i Socjologii |
Kierunek studiów | Kreatywność i projektowanie społeczne |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 24 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów
- 7 lipca - zakończenie internetowej rejestracji kandydatów
- 14 lipca, godz. 15:30 - ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia
- 17-21 lipca - przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych osób
- 25 lipca, godz. 15:30 - ogłoszenie kolejnej (2) listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
- 26-28 lipca - przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych osób
Szczegółowy terminarz II TURY REKRUTACJI zostanie opublikowany 25 lipca.
Miejsce przyjmowania dokumentów:
Wydział Filozofii i Socjologii, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4, pok. 234, w godzinach 9:00-14:00.
telefon (czynny w godzinach pracy Komisji): 81 537-28-83
Kierunek Kreatywności i projektowania społecznego(ang.Creativity and Social Design) wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom rozwojowym współczesnego społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy, innowacji oraz kreatywności.
Celem planowanych studiów jest wykształcenie absolwentów dysponujących poszerzoną wiedzą społeczną i humanistyczną w zakresie kreatywności oraz projektowania społecznego, wyposażonych wpraktyczne umiejętności i techniki kreatywnego działania niezbędne w procesie zarządzania projektami biznesowymi i społecznymi w różnych obszarach gospodarki i rynku pracy.Posiadanie takiej wiedzy oraz umiejętności praktycznych jest warunkiem kreatywnego inicjowania oraz zaangażowanej i efektywnej partycypacji wróżnorodnych działaniach społecznych w dziedzinie gospodarki, polityki oraz kultury.
Specjalności
Na tym kierunku student nie wybiera specjalności.
Możliwości w trakcie studiów
- programy wymiany studenckiej, zarówno krajowe (MOST), jak i zagraniczne (Erasmus+),
- treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami,
- rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych (m.in., KreaTyVni oraz Holon),
- udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”),
- praca i rozwój w ramach Samorządu Studentów,
- udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach,
- spotkania z przedstawicielami biznesu,
- szeroka oferta zajęć fakultatywnych,
- warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne,
- wydarzenia organizowane przez ACK „Chatka Żaka” oraz Inkubator Medialny,
- współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Szkoła Liderów dla dzieci i Młodzieży „Profesus dr Lato”
Mocne strony
Kierunek Kreatywność i projektowanie społeczne:
- przygotowuje do pracy w gospodarce opartej na wiedzy, kreatywności i innowacjach orazprojektach;
- zapewnia możliwość przystąpienia i uzyskania certyfikatu International Project Management Association Polska z zakresu zarządzania projektami i menadżera projektów;
- oferuje przygotowanie (szkolenie podstawowe) do dalszego kształcenia w zakresie mediacji inegocjacji w Polskim Centrum Mediacji;
- oferuje udział w wybranych fakultetach sprecyzowanych na konkretne umiejętność w zakresie zarządzania projektami oraz komunikacji;
- umożliwia rozwój umiejętności pracy w zespołach, kompetencji biznesowych, komunikacyjnych,marketingowych i diagnostycznych;
- umożliwia przygotowanie pracy magisterskiej w połączeniu ze środowiskiem biznesowym;
- oferuje możliwości współpracy z innymi podmiotami i ośrodkami szkoleniowymi, gospodarczymi i publicznymi zarówno w trakcie studiów jak i po ich ukończeniu np.: Urząd Marszałkowski, Polskie Centrum Mediacji, Centrum Transferu Wiedzy, Inkubatory Przedsiębiorczości
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne posiada interdyscyplinarną wiedzę humanistyczno-społecznąw zakresie rozwoju kreatywności, projektowania oraz komunikowania społecznego. Na podstawie pozyskanej wiedzy potrafi wyjaśniać oraz prognozować zjawiska i procesy społeczne powiązane zrozwojem społeczności, w szczególności lokalnych i regionalnych. Zna równieżwspółczesne koncepcje człowieka jako podmiotu kreatywnego działania oraz istotneuwarunkowania kreatywności indywidualnej i społecznej. Wykorzystuje pozyskaną wiedzę oraz umiejętności wzarządzaniu kapitałem społecznym. Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu efektywne kreowanie oraz podwyższanie jakości życia publicznego.Potrafi zaaplikować zdobytą wiedzę humanistyczno-społeczną w procesie rozwijania własnej aktywności organizacyjnej i społecznej. Dzięki znajomości zagadnień ekonomicznych oraz prawnych dokonuje odpowiedniego wyboru modelu oraz formy przedsiębiorczości z uwzględnieniem potrzeb własnych i społeczności, w której funkcjonuje.Potrafi w sposób innowacyjny i kreatywny projektować oraz realizować działania angażujące społeczności. W pracy projektowej posługuje się pogłębioną diagnozą społeczną z wykorzystaniem nowych technologii. Umiejętnie planujeoraz realizuje projekty strategiczne, pełniąc w zespołach projektowych różnorodne funkcje:kierownika projektu, menadżera, lidera, realizatora, uczestnika lub ewaluatora. Potrafi również inicjować, utrzymywać i rozwijać sieci społeczne, mając na uwadze dobro i zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Posiada umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej, a także zarządzania firmą i marką firmy. Potrafi skutecznie i kreatywnie budować przewagę konkurencyjną firmy.
Co po studiach?
Po studiach absolwent kierunkuKreatywność i projektowanie społeczne jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w:
- administracji rządowej
- instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
- instytucjachzajmujących się edukacją, kulturą czy ochroną zdrowia
- podmiotach gospodarczych i usługowych
- sektorze pozarządowym(stowarzyszenia, fundacje)
- jako menedżer własnej firmy lub innej organizacji czy przedsiębiorstwa
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych.