European Union

Recruitment for academic year 2024/2025

switch registrations

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Socjologia cyfrowa - stacjonarne pierwszego stopnia

Details
Code FIS_SCF_S1
Organizational unit Faculty of Philosophy and Sociology
Field of studies Socjologia cyfrowa
Form of studies Full-time
Level of education First cycle (BA)
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 28
Required document
  • Matury
  Ask a question
There is currently no active phase in this registration.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Active phases in other registrations:
  • Recruitment for academic year 2025/2026
    Phase 1 (17.04.2025 00:00 – 10.07.2025 23:59)

Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 10 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

 Ważne terminy:
  • 17 kwietnia – 10 lipca 2025 r. – rejestracja i opłaty
  • 16 lipca 2025 r.  – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
  • 18, 21-22 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
  • 23 lipca 2025 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
  • 24–25 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)

Na socjologii cyfrowej: 

  • nauczysz się interpretować rzeczywistość społeczną, identyfikować złożone problemy społeczne, wyjaśniać ich uwarunkowania i skutki, prognozować zjawiska społeczne
  • pozyskasz wiedzę o metodach badawczych i analizie danych
  • poznasz uwarunkowania prawne i etyczne związane z prowadzeniem działalności badawczej
  • nauczysz się samodzielnie planować i realizować badania społeczne
  • dowiesz się, jak analizować trendy społeczne i zachowania konsumenckie
  • zaznajomisz się z dynamiką mediów społecznościowych i technologii cyfrowych
  • nauczysz się, jak zarządzać strategiami komunikacji online firm i organizacji
  • możesz współpracować z Centrum Sztucznej Inteligencji i Modelowania Komputerowego UMCS na zasadzie nieodpłatnych praktyk lub w ramach projektów realizowanych przez to Centrum
  • możesz uczestniczyć w wydarzeniach realizowanych przez Sekcję Socjologii Cyfrowej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, jak również w Sekcji Socjologii Cyfrowej w ramach Koła Naukowego Badaczy Społecznych UMCS
  • możesz rozwijać zainteresowania w studenckich kołach naukowych
  • możesz brać udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”)
  • możesz działać w samorządzie studenckim 

Więcej informacji, program i opis przedmiotów znajdziesz na stronie poświęconej kierunkowi.

Mocne strony:

  • spotkania z przedstawicielami biznesu
  • warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne
  • treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami
  • udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach
  • atrakcyjne praktyki w instytucjach kultury, organizacjach samorządowych i rządowych oraz III sektora
  • szeroka oferta zajęć fakultatywnych
  • współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Centrum Kompetencji Społecznych, Medialnych i Twórczych „Profesus”)

Gdzie można pracować po socjologii cyfrowej:

  • sektor prywatny, publiczny lub organizacje non-profit (jako analityk danych społecznych)
  • firmy, instytucje i organizacje (jako specjalista ds. mediów cyfrowych i komunikacji lub doradca/konsultant ds. strategii cyfrowych)
  • instytuty badawcze lub akademickie (jako badacz wpływu technologii na społeczeństwo, politykę prywatności, etykę cyfrową itp.)
  • organizacje pozarządowe - zwłaszcza te skupiające się na digitalizacji, prawach cyfrowych czy sprawiedliwości społecznej
  • obszar edukacji (jako szkoleniowiec z zakresu socjologii cyfrowej, mediów społecznościowych, etyki cyfrowej i związanych z nimi zagadnień)

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji

Test kwalifikacyjny w języku angielskim określający kompetencje cyfrowe zgodnie z ICT Literacy Assessment, który został opracowany przez Educational Testing Service (https://www.ets.org/Media/Research/pdf/ICTREPORT.pdf).

- Test składa się z 30 pytań i trwa 30 minut. Za poprawną odpowiedź kandydat otrzymuje 1 punkt. Kandydat otrzymuję ocenę pozytywną w przypadku uzyskania min. 12 punktów. O przyjęciu decyduje wynik testu. W przypadku takiej samej liczby punktów z testu o przejęciu na studia decyduje ocena z przedmiotu historia i teraźniejszość (lub wiedza o społeczeństwie w zależności od rocznika).

Ten test został opracowany, aby ocenić zdolności w zakresie efektywnego i krytycznego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Skupia się on na różnych aspektach kompetencji cyfrowych, takich jak rozumienie i wykorzystywanie informacji cyfrowych, komunikacja w środowisku cyfrowym, a także bezpieczeństwo i etyka w użyciu technologii.