Code | PIP_ANK_S1 |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Education and Psychology |
Field of studies | Animacja kultury |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle (BA) |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 34 |
Duration | 3 lata |
Required document | |
Ask a question |
Uwaga! Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
Ważne terminy:
- 17 kwietnia – 10 lipca 2024 r. – rejestracja i opłaty
- 16 lipca 2024 r. – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
- 17–19, 22 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
- 24 lipca 2024 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
- 25–26, 29 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)
Miejsce przyjmowania dokumentów:
Komisja rekrutacyjna Wydziału Pedagogiki i Psychologii
Biblioteka Instytutu Pedagogiki (parter)
ul. Głęboka 43
20-612 Lublin
Sprawdź lokalizację w Google Maps
Godziny przyjmowania dokumentów: 9 - 13
Kontakt: tel. +48 81 537 63 08, 515 462 632 (w godzinach pracy komisji), e-mail: wkr.pp@mail.umcs.pl
Zasady rekrutacji:
- język polski – waga 0,5 (maksymalnie 100 punktów)
- język obcy nowożytny – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów)
- kryterium dodatkowe – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów) – dokumentacja uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych związanych z działalnością kulturalną: dyplomy, zaświadczenia, nagrody z własnej aktywności twórczej kandydata
- udokumentowane zaangażowanie kandydata w działalność społeczną i kulturalną (samorząd szkolny, wolontariat itp.); zaświadczenia o uczestnictwie kandydata w konkursach, festiwalach, przeglądach artystycznych itp.; informacje o udziale kandydata w różnorodnych formach prezentacji twórczości własnej – również w postaci publikacji w czasopismach, wydawnictwach okazjonalnych lub prezentacji w innych mediach (telewizji, radio, Internecie, itp.)
Na animacji kultury:
- zdobędziesz wiedzę o człowieku i kulturze, ich przemianach, rozwoju edukacji w kontekście aktywności społecznej i różnorodnych form działalności kulturalnej
- zapoznasz się z różnymi zagadnieniami z zakresu wybranych dziedzin kultury (fotografia, film, sztuki multimedialne, teatr, taniec klasyczny i współczesny, kabaret itp.)
- poznasz zaawansowane metody prowadzenia badań edukacyjnych oraz społecznych
- zapoznasz się z funkcjonowaniem różnego typu instytucji i organizacji działalności kulturalnej
- dowiesz się, jak prowadzić zajęcia edukacyjne w zakresie działalności kulturalnej
- nauczysz się prowadzić badania edukacyjne, szczególnie przydatne w diagnozowaniu potrzeb kulturalnych oraz planowaniu i ewaluacji działalności kulturalnej
- nauczysz się samodzielnie planować i realizować różnego rodzaju projekty kulturalne
- dowiesz się, jak zarządzać działalnością kulturalną, pozyskiwać środki finansowe na nią oraz skutecznie ją reklamować
Zobacz, jakie przedmioty są w programie studiów.
Specjalności:
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
- Multimedialna
- Sceniczna
Mocne strony:
- możliwość realizacji własnych projektów naukowych i przedsięwzięć kulturalnych
- rozwój kompetencji interpersonalnych, m.in. w zakresie skutecznej komunikacji, asertywności, twórczego myślenia
- dodatkowe szkolenia, warsztaty i konferencje branżowe
- praktyki w instytucjach sektora publicznego i prywatnego
- udział w projektach badawczych realizowanych przez pracowników naukowych wydziału
- rozwijanie swoich zainteresowań w licznych kołach naukowych i artystycznych
- krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (MOST, Erasmus+)
- Punkt Wsparcia i Psychoedukacji dla Studentów „Sensum” oraz Akademickie Centrum Wsparcia
Gdzie można pracować po animacji kultury:
- instytucje kultury – publiczne i prywatne
- wydziały urzędów administracji państwowej i samorządowej odpowiedzialne za działalność kulturalną
- państwowe i samorządowe instytucje kultury (np. wojewódzkie czy gminne ośrodki kultury, muzea, biura wystaw artystycznych, teatry, młodzieżowe domay kultury, świetlice, kluby osiedlowe czy nawet kluby seniora)
- fundacje kulturalne
- organizacje i stowarzyszenia o profilu społeczno-kulturalnym
- towarzystwa regionalne
- branża kreatywna i medialna
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są:
- język polski – waga 0,5 (maksymalnie 100 punktów);
- język obcy nowożytny – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów);
- kryterium dodatkowe – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów) – dokumentacja uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych związanych z działalnością kulturalną: dyplomy, zaświadczenia, nagrody z własnej aktywności twórczej kandydata; udokumentowane zaangażowanie kandydata w działalność społeczną i kulturalną (samorząd szkolny, wolontariat itp.); zaświadczenia o uczestnictwie kandydata w konkursach, festiwalach, przeglądach artystycznych itp.; informacje o udziale kandydata w różnorodnych formach prezentacji twórczości własnej – również w postaci publikacji w czasopismach, wydawnictwach okazjonalnych lub prezentacji w innych mediach (telewizji, radio, Internecie, itp.).