European Union

Recruitment for academic year 2024/2025

switch registrations

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Animacja kultury - stacjonarne pierwszego stopnia

Details
Code PIP_ANK_S1
Organizational unit Faculty of Education and Psychology
Field of studies Animacja kultury
Form of studies Full-time
Level of education First cycle (BA)
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 34
Duration 3 lata
Required document
  • Matury
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Uwaga! Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

Ważne terminy:

  • 17 kwietnia – 10 lipca 2024 r. – rejestracja i opłaty
  • 16 lipca 2024 r.  – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
  • 17–19, 22 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
  • 24 lipca 2024 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
  • 25–26, 29 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)

Miejsce przyjmowania dokumentów:

Komisja rekrutacyjna Wydziału Pedagogiki i Psychologii
Biblioteka Instytutu Pedagogiki (parter)

ul. Głęboka 43
20-612 Lublin

Sprawdź lokalizację w Google Maps

Godziny przyjmowania dokumentów: 9 - 13

Kontakt: tel. +48 81 537 63 08, 515 462 632 (w godzinach pracy komisji), e-mail: wkr.pp@mail.umcs.pl

Zasady rekrutacji:

  • język polski – waga 0,5 (maksymalnie 100 punktów)
  • język obcy nowożytny – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów)
  • kryterium dodatkowe – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów) – dokumentacja uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych związanych z działalnością kulturalną: dyplomy, zaświadczenia, nagrody z własnej aktywności twórczej kandydata
  • udokumentowane zaangażowanie kandydata w działalność społeczną i kulturalną (samorząd szkolny, wolontariat itp.); zaświadczenia o uczestnictwie kandydata w konkursach, festiwalach, przeglądach artystycznych itp.; informacje o udziale kandydata w różnorodnych formach prezentacji twórczości własnej – również w postaci publikacji w czasopismach, wydawnictwach okazjonalnych lub prezentacji w innych mediach (telewizji, radio, Internecie, itp.)

Na animacji kultury:

  • zdobędziesz wiedzę o człowieku i kulturze, ich przemianach, rozwoju edukacji w kontekście aktywności społecznej i różnorodnych form działalności kulturalnej
  • zapoznasz się z różnymi zagadnieniami z zakresu wybranych dziedzin kultury (fotografia, film, sztuki multimedialne, teatr, taniec klasyczny i współczesny, kabaret itp.)
  • poznasz zaawansowane metody prowadzenia badań edukacyjnych oraz społecznych
  • zapoznasz się z funkcjonowaniem różnego typu instytucji i organizacji działalności kulturalnej
  • dowiesz się, jak prowadzić zajęcia edukacyjne w zakresie działalności kulturalnej
  • nauczysz się prowadzić badania edukacyjne, szczególnie przydatne w diagnozowaniu potrzeb kulturalnych oraz planowaniu i ewaluacji działalności kulturalnej
  • nauczysz się samodzielnie planować i realizować różnego rodzaju projekty kulturalne
  • dowiesz się, jak zarządzać działalnością kulturalną, pozyskiwać środki finansowe na nią oraz skutecznie ją reklamować

Zobacz, jakie przedmioty są w programie studiów.

Specjalności:

Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:

  1. Multimedialna
  2. Sceniczna

Mocne strony: 

  • możliwość realizacji własnych projektów naukowych i przedsięwzięć kulturalnych
  • rozwój kompetencji interpersonalnych, m.in. w zakresie skutecznej komunikacji, asertywności, twórczego myślenia
  • dodatkowe szkolenia, warsztaty i konferencje branżowe
  • praktyki w instytucjach sektora publicznego i prywatnego
  • udział w projektach badawczych realizowanych przez pracowników naukowych wydziału
  • rozwijanie swoich zainteresowań w licznych kołach naukowych i artystycznych
  • krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (MOST, Erasmus+)
  • Punkt Wsparcia i Psychoedukacji dla Studentów „Sensum” oraz Akademickie Centrum Wsparcia

Gdzie można pracować po animacji kultury:

  • instytucje kultury – publiczne i prywatne
  • wydziały urzędów administracji państwowej i samorządowej odpowiedzialne za działalność kulturalną
  • państwowe i samorządowe instytucje kultury (np. wojewódzkie czy gminne ośrodki kultury, muzea, biura wystaw artystycznych, teatry, młodzieżowe domay kultury, świetlice, kluby osiedlowe czy nawet kluby seniora)
  • fundacje kulturalne
  • organizacje i stowarzyszenia o profilu społeczno-kulturalnym
  • towarzystwa regionalne
  • branża kreatywna i medialna
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!

 


Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brane są:
- język polski – waga 0,5 (maksymalnie 100 punktów);
- język obcy nowożytny – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów);
- kryterium dodatkowe – waga 0,25 (maksymalnie 50 punktów) – dokumentacja uczestnictwa w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych związanych z działalnością kulturalną: dyplomy, zaświadczenia, nagrody z własnej aktywności twórczej kandydata; udokumentowane zaangażowanie kandydata w działalność społeczną i kulturalną (samorząd szkolny, wolontariat itp.); zaświadczenia o uczestnictwie kandydata w konkursach, festiwalach, przeglądach artystycznych itp.; informacje o udziale kandydata w różnorodnych formach prezentacji twórczości własnej – również w postaci publikacji w czasopismach, wydawnictwach okazjonalnych lub prezentacji w innych mediach (telewizji, radio, Internecie, itp.).