European Union

Recruitment for academic year 2025/2026

switch registrations

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Grafika - stacjonarne jednolite magisterskie

Details
Code ART_GRA_S1
Organizational unit Faculty of Arts
Field of studies Grafika
Form of studies Full-time
Level of education Unitary (first+second cycle)
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 37
Duration 5 lat
Required document
  • Matury
  Ask a question
Phase 1 (17.04.2025 00:00 – 10.07.2025 23:59)

Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 10 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

 Ważne terminy:
  • 17 kwietnia – 10 lipca 2025 r. – rejestracja i opłaty
  • 9-14 lipca 2025 r. - egzaminy wstępne (kandydat dostanie zaproszenie z wyznaczonym dla niego 1 dniem po dokończeniu rejestracji i wniesieniu opłaty); egzaminy odbędą się w Instytucie Sztuk Pięknych (al. Kraśnica 2B) w godz. 9:00-16:00
  • 16 lipca 2025 r.  – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
  • 18, 21-22 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
  • 23 lipca 2025 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
  • 24–25 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)

Na grafice:

  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie graficznych programów komputerowych (m.in. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign), liternictwa i typografii, grafiki wydawniczej i projektowania grafiki dla internetu, projektowania UI/UX, grafiki 3D, a także multimediów i animacji komputerowej
  • nauczysz się posługiwać warsztatowymi technikami grafiki artystycznej: linorytem, suchorytem, akwafortą, akwatintą, litografią, serigrafią, a także dowiesz się, jak łączyć techniki klasyczne z drukiem cyfrowym
  • rozwiniesz umiejętności w dziedzinie rysunku, malarstwa, rzeźby oraz fotografii
  • poznasz zagadnienia z zakresu historii i teorii sztuki, historii grafiki, filozofii i estetyki, teorii i historii kultury, marketingu i rynku sztuki
  • dowiesz się, jak w swojej pracy wykorzystywać znajomość psychologii twórczości i psychologii reklamy
  • przygotujesz się do projektowania i realizacji działań w obszarze animacji kultury i promocji sztuki
  • uzyskasz tytuł magistra i kwalifikacje zawodowe artysty grafika 

Zobacz, jakie przedmioty są w programie studiów.

Specjalności:

  • grafika projektowa
  • grafika warsztatowa
  • sztuka mediów cyfrowych 

Mocne strony:

  • specjalistyczne pracownie artystyczne i komputerowe
  • kadra złożona z uznanych artystów i pedagogów
  • indywidualny tryb pracy ze studentami na zajęciach artystycznych
  • partnerska, przyjazna i twórcza atmosfera
  • galerie i przestrzenie wystawiennicze umożliwiające organizację wystaw studenckich
  • liczne wystawy i wydarzenia artystyczne
  • współpraca z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami kultury i sztuki
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowo-artystycznych
  • praktyka zawodowa w zakresie grafiki projektowej

Gdzie można pracować po grafice:

  • branże kreatywne
  • agencje reklamowe
  • wydawnictwa
  • media
  • studia filmowe
  • galerie
  • muzea
  • domy i ośrodki kultury

Profile zawodowe absolwentów:

  • artysta grafik, profesjonalny twórca przygotowany do samodzielnej pracy artystycznej
  • dyrektor kreatywny w agencji reklamowej
  • projektant grafiki użytkowej - w pracowniach projektowych, wydawnictwach, agencjach reklamowych (webdesigner, graphic designer)
  • grafik komputerowy – posługujący się programami komputerowymi do tworzenia grafiki i multimediów
  • freelancer realizujący zlecenia komercyjne z zakresu sztuki użytkowej i projektowej
  • kurator wystaw
  • animator kultury, organizujący imprezy i wydarzenia kulturalne
  • promotor sztuk plastycznych na rynku sztuki, zatrudniony w galeriach, muzeach, instytucjach promocyjnych, mass-mediach

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji

Podstawą kwalifikacji są egzaminy praktyczne z:
1) rysunku – studium postaci (rysunek wykonany ołówkiem, węglem lub kredką); egzamin trwa 3 godziny zegarowe; kandydaci rysują postać na formacie papieru 100x70 cm; papier brystol zapewnia uczelnia; przybory rysunkowe należy mieć własne,
2) malarstwa – studium martwej natury (obraz wykonany w technice akryl, olej lub tempera); egzamin trwa 3 godziny zegarowe; kandydaci malują martwą naturę na podobraziu o formacie od 70x50 cm do 100x70 cm; podobrazie (zagruntowane płótno, deska lub karton) oraz farby i pędzle należy mieć własne.
Oba egzaminy oceniane są niezależnie w skali punktowej od 2,0 do 5,0 z dokładnością do dziesiątych. Do dalszego postępowania zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy uzyskają w każdym z egzaminów wynik co najmniej 3,0. Na kierunku grafika ostateczny wynik postępowania kwalifikacyjnego jest średnią ważoną oceny punktowej z rysunku o wadze 2/3 i oceny punktowej z malarstwa o wadze 1/3 i jest obliczany z dokładnością do setnych. W=[R*2/3+M*1/3]