European Union

Recruitment for academic year 2025/2026

switch registrations

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją - stacjonarne pierwszego stopnia

Details
Code HIA_AEZ_S1
Organizational unit Faculty of History and Archeology
Field of studies Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Form of studies Full-time
Level of education First cycle (BA)
Educational profile academic
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 24
Duration 3 lata
Tuition fees 85
Required document
  • Matury
  Ask a question
Phase 1 (17.04.2025 00:00 – 10.07.2025 23:59)

Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 10 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

 Ważne terminy:
  • 17 kwietnia – 10 lipca 2025 r. – rejestracja i opłaty
  • 16 lipca 2025 r.  – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
  • 18, 21-22 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
  • 23 lipca 2025 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
  • 24–25 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)

Miejsce przyjmowania dokumentów:

Wydział Historii i Archeologii

sala 1

Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a, 

20-031 Lublin

Godziny przyjmowania dokumentów: 9 - 14

Kontakt:

  • Telefon: 81 537 27 56, 513 462 372 (czynne w godzinach pracy komisji)
  • e-mail: wkr.hia@mail.umcs.pl

Na archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:

  • uzyskasz profesjonalne przygotowanie do tworzenia, zabezpieczania i udostępniania dokumentów do różnorodnych celów
  • niektóre zajęcia przybliżają pracę z dokumentami papierowymi, inne wprowadzają w świat dokumentu elektronicznego, digitalizacji, e-government, baz danych, Big Data oraz sztucznej inteligencji
  • przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej - szczególne znaczenie w tym zakresie mają systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), które w najbliższym czasie staną się obowiązkowe dla wszystkich urzędów i jednostek sektora publicznego
  • przygotujesz się do wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach)

Więcej informacji znajdziesz na stronie kierunku.

Mocne strony:

  • unikatowy w skali kraju program o interdyscyplinarnym charakterze
  • praktyczny profil studiów - nacisk na zastosowanie praktyczne nabytych kompetencji w działalności zawodowej
  • praktyki w wymiarze 6 miesięcy, które można realizować w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy świadczące usługi archiwalne)
  • bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia, pozwalający na zindywidualizowane podejście do potrzeb i zainteresowań studentów.
  • zespół tworzony przez uznanych specjalistów, posiadających kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne.
  • część zajęć prowadzona przez osoby zatrudnione w urzędach i firmach prywatnych 
  • dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
  • działalność w studenckich kołach naukowych, samorządzie studentów i innych organizacjach uczelnianych, która pozwala rozwijać własne zainteresowania oraz rozbudowywać umiejętności pracy zespołowej
  • udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
  • krajowe i międzynarodowe programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST), umożliwiające odbycie części studiów na innych uczelniach, także zagranicznych
  • możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne

Gdzie można pracować po archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:

  • archiwa państwowe i wyodrębnione (wojskowe, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
  • urzędy administracji państwowej i samorządowej oraz wymiar sprawiedliwości
  • archiwa wszelkiego rodzaju instytucji publicznych i prywatnych
  • firmy zajmujące się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
  • instytucje naukowe, edukacyjne i kulturalne, zarówno publiczne, jak i prowadzone przez organizacje pozarządowe
  • wszelkiego rodzaju kancelarie, sekretariaty i biura (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)
  • prywatna działalność gospodarcza: wykonywanie specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym

Możesz pracować jako:

  • specjalista ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych
  • koordynator czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administrator systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
  • specjalista w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacją i osoba prowadząca szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami
  • archiwista biorący udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów
  • specjalista w pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym jako inspektor ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych
  • pracownik urzędów administracji państwowej i samorządowej
  • prywatny wykonawca kwerend archiwalnych o charakterze genealogicznym i własnościowym

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalfikacji

jeden przedmiot spośród: historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, język polski, język łaciński i kultura antyczna, język obcy nowożytny, filozofia, geografia, matematyka, informatyka.