Code | HIA_AEZ_S1 |
---|---|
Organizational unit | Faculty of History and Archeology |
Field of studies | Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle (BA) |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 24 |
Duration | 3 lata |
Tuition fees | 85 |
Required document | |
Ask a question |
Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 10 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
- 17 kwietnia – 10 lipca 2025 r. – rejestracja i opłaty
- 16 lipca 2025 r. – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
- 18, 21-22 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
- 23 lipca 2025 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
- 24–25 lipca 2025 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)
Miejsce przyjmowania dokumentów:
Wydział Historii i Archeologii
sala 1
Pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a,
20-031 Lublin
Godziny przyjmowania dokumentów: 9 - 14
Kontakt:
- Telefon: 81 537 27 56, 513 462 372 (czynne w godzinach pracy komisji)
- e-mail: wkr.hia@mail.umcs.pl
Na archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:
- uzyskasz profesjonalne przygotowanie do tworzenia, zabezpieczania i udostępniania dokumentów do różnorodnych celów
- niektóre zajęcia przybliżają pracę z dokumentami papierowymi, inne wprowadzają w świat dokumentu elektronicznego, digitalizacji, e-government, baz danych, Big Data oraz sztucznej inteligencji
- przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej - szczególne znaczenie w tym zakresie mają systemy elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), które w najbliższym czasie staną się obowiązkowe dla wszystkich urzędów i jednostek sektora publicznego
- przygotujesz się do wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej
- zdobędziesz wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach)
Więcej informacji znajdziesz na stronie kierunku.
Mocne strony:
- unikatowy w skali kraju program o interdyscyplinarnym charakterze
- praktyczny profil studiów - nacisk na zastosowanie praktyczne nabytych kompetencji w działalności zawodowej
- praktyki w wymiarze 6 miesięcy, które można realizować w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy świadczące usługi archiwalne)
- bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia, pozwalający na zindywidualizowane podejście do potrzeb i zainteresowań studentów.
- zespół tworzony przez uznanych specjalistów, posiadających kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne.
- część zajęć prowadzona przez osoby zatrudnione w urzędach i firmach prywatnych
- dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
- działalność w studenckich kołach naukowych, samorządzie studentów i innych organizacjach uczelnianych, która pozwala rozwijać własne zainteresowania oraz rozbudowywać umiejętności pracy zespołowej
- udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
- krajowe i międzynarodowe programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST), umożliwiające odbycie części studiów na innych uczelniach, także zagranicznych
- możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne
Gdzie można pracować po archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:
- archiwa państwowe i wyodrębnione (wojskowe, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
- urzędy administracji państwowej i samorządowej oraz wymiar sprawiedliwości
- archiwa wszelkiego rodzaju instytucji publicznych i prywatnych
- firmy zajmujące się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
- instytucje naukowe, edukacyjne i kulturalne, zarówno publiczne, jak i prowadzone przez organizacje pozarządowe
- wszelkiego rodzaju kancelarie, sekretariaty i biura (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)
- prywatna działalność gospodarcza: wykonywanie specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym
Możesz pracować jako:
- specjalista ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych
- koordynator czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administrator systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
- specjalista w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacją i osoba prowadząca szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami
- archiwista biorący udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów
- specjalista w pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym jako inspektor ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych
- pracownik urzędów administracji państwowej i samorządowej
- prywatny wykonawca kwerend archiwalnych o charakterze genealogicznym i własnościowym
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalfikacji
jeden przedmiot spośród: historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, język polski, język łaciński i kultura antyczna, język obcy nowożytny, filozofia, geografia, matematyka, informatyka.