European Union

Recruitment for academic year 2024/2025

switch registrations

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi - stacjonarne pierwszego stopnia

Details
Code HIA_ANW_S1
Organizational unit Faculty of History and Archeology
Field of studies Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi
Form of studies Full-time
Level of education First cycle (BA)
Educational profile practical
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 19
Duration 3 lata
Required document
  • Matury
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

 

Ważne terminy:

  • 17 kwietnia – 10 lipca 2024 r. – rejestracja i opłaty
  • 16 lipca 2024 r.  – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
  • 17 – 19, 22 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego
    (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
  • 24 lipca 2024 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
  • 25 – 26, 29 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)

Miejsce przyjmowania dokumentów:

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
Wydział Historii i Archeologii UMCS
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a, sala numer 1
20-031 Lublin

Zobacz w Google Maps

e-mail: wkr.hia@mail.umcs.pl
tel. 513 462 372 (w godz. 10 - 14)

Godziny przyjmowania dokumentów: 10 - 14

Lista wymaganych dokumentów

 

Zasady rekrutacji:

  • jeden przedmiot spośród: historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, język polski, język łaciński i kultura antyczna, język obcy nowożytny, filozofia, geografia, matematyka, informatyka

 

Na archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:

  • nauczysz się zarządzać informacją elektroniczną i tradycyjną w nowoczesnej organizacji
  • dowiesz się, jak tworzyć, zabezpieczać i udostępniać dokumenty
  • większość zajęć ma charakter warsztatowy, co pozwoli Ci zyskać umiejętności pracy z dokumentami oraz poznać działanie różnych instytucji
  • niektóre zajęcia przybliżą Ci pracę z dokumentami papierowymi, a inne wprowadzą Cię w świat dokumentu elektronicznego, digitalizacji, e-government, baz danych, Big Data oraz sztucznej inteligencji
  • w programie znajdziesz też przedmioty historyczne oraz wprowadzające elementy prawne i administracyjne, zarządzania wiedzą i informacją czy informatyki
  • zdobędziesz doświadczenie praktyczne oraz nawiążesz pożyteczne kontakty zawodowe podczas praktyk, które możesz odbywać w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy outsourcingowe świadczące usługi archiwalne) - łączny wymiar praktyk na tym kierunku to 6 miesięcy!
  • weźmiesz udział w objazdach naukowych - zwiedzisz trudno dostępne archiwa i inne podobne instytucje w Polsce i za granicą
  • zapewnimy Ci bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia oraz indywidualne podejście do Twoich potrzeb i zainteresowań
  • zajęcia prowadzą specjaliści, którzy posiadają kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne - część zajęć prowadzą pracownicy Instytutu Informatyki oraz osoby zatrudnione w urzędach, archiwach i firmach

Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej poświęconej temu kierunkowi.

Specjalności:

Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności:

1. Zarządzanie dokumentacją współczesną 

  • przygotujesz się do zawodu records managera, czyli specjalisty ds. zarządzania wszelkimi zapisami informacyjnymi
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności pozwalające Ci na projektować, tworzyć, obsługiwać systemy Records Management, które mogą obejmować zarówno dokumenty elektroniczne, jak i papierowe
  • specjalność odpowiada wymaganiom normy ISO 15489, która od 2006 r. obowiązuje także w Polsce

2. Informatyka biurowa i archiwalna 

  • przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej
  • program specjalności został opracowany we współpracy z Instytutem Informatyki UMCS, którego pracownicy prowadzą zajęcia w pracowniach komputerowych
  • wśród przedmiotów na tej specjalności znajdują się m.in. podstawy baz danych, oprogramowanie Enterprise Content Management (ECM) oraz archiwizacja zasobów cyfrowych

3. Archiwistyka historyczna

  • przygotujesz się do pracy we wszelkiego rodzaju archiwach: zakładowych, depozytowych, prywatnych, państwowych w zakresie gromadzenia, przechowywania, opracowania i udostępniania archiwaliów
  • nabędziesz kwalifikacje specjalisty w zakresie zarządzania dokumentacją – tworzenia, przyjmowania, sterowania obiegiem, przechowywania i stosowania dokumentów w urzędach, firmach i innych organizacjach (w charakterze urzędnika i menedżera)

Mocne strony:

  • studia o unikatowym w skali kraju, interdyscyplinarnym programie
  • dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
  • udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
  • krajowe i międzynarodowe programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST), umożliwiające odbycie części studiów na innych uczelniach, także zagranicznych
  • możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne

Gdzie można pracować po archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:

  • archiwa państwowe i wyodrębnione (wojskowe, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
  • urzędy administracji państwowej i samorządowej oraz wymiar sprawiedliwości
  • archiwa wszelkiego rodzaju instytucji, np. banków, sądów, instytucji publicznych
  • firmy zajmujące się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
  • instytucje naukowe, edukacyjne i kulturalne, stowarzyszenia i fundacje
  • wszelkiego rodzaju kancelarie, sekretariaty i biura (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)

Po tym kierunku możesz pracować jako:

  • specjalista ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych,
  • archiwista, biorący udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej,
  • koordynator czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji),
  • operator systemów komputerowych i baz danych w tym systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w administracji publicznej,
  • pracownik podejmujący obowiązki związane z dostępem do danych osobowych, informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych,
  • pracownik urzędów administracji państwowej i samorządowej.

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brany jest jeden przedmiot spośród: historia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, język polski, język łaciński i kultura antyczna, język obcy nowożytny, filozofia, geografia, matematyka, informatyka.