Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja letnia - rok akademicki 2023-2024

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Technologie cyfrowe w animacji kultury - stacjonarne pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_TCK_S1
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Technologie cyfrowe w animacji kultury
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 49
Czas trwania 3 lata
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2023 00:00 – 08.07.2023 23:59)

Terminarz rekrutacji

  • 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
  • 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
  • 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
  • 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
  • 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
  • 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy

Opis kierunku

Technologie cyfrowe w animacji kultury to jeden z najbardziej innowacyjnych i nowatorskich kierunków studiów w Polsce, łączący praktyczne umiejętności dotyczące technologii cyfrowych z refleksją nad współczesną kulturą. Dlatego też studia na tym kierunku pozwalają na zdobycie szerokich kompetencji praktycznych w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania obiektów, wydarzeń, imprez w obszarze kultury (zwłaszcza kultury cyfrowej). Program studiów został opracowany w ścisłej współpracy z instytucjami i osobami zajmującymi się praktycznymi działaniami w sferze szeroko rozumianej kultury cyfrowej.

Kadra dydaktyczna składa się praktyków: specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków, a także badaczy specjalizujących się w tematyce współczesnej kultury, komunikacji wizualnej, nowych mediów i kultury cyfrowej.

W programie studiów znajdują się m.in. przedmioty takie jak: grafika komputerowa 2D, grafika komputerowa 3D, gry komputerowe w kulturze, design w kulturze, podstawy programowania zorientowanego na klienta, środowisko programistyczne, socjologia kultury, kultura społeczeństwa informacyjnego, projektowanie stron Internetowych, tworzenie serwisów internetowych i zarządzanie informacją w sieci, montaż audio-video i edytory obrazu, podstawy dziennikarstwa internetowego, technologie mobilne, netnografia i nauka sieci w badaniach Internetu.

Kierunek technologie cyfrowe w animacji kultury (licencjat) otrzymał Certyfikat Akredytacyjny "Studia z Przyszłością" Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego (https://www.umcs.pl/pl/aktualnosci,8304,certyfikat-akredytacyjny-studia-z-przyszloscia-dla-technologii-cyfrowych-w-animacji-kultury,75933.chtm). Certyfikaty przyznawane są kierunkom wyróżniającym się nowoczesnością koncepcji kształcenia, innowacyjnością stosowanych metod i technik nauczania, najwyższą jakością realizowanych programów oraz zgodnością z potrzebami rynku pracy i otoczenia społeczno-gospodarczego. W opinii ekspertów Komisji Certyfikacyjnej kierunek otrzymał łącznie 89 (na 90 możliwych) punktów. Poza Certyfikatem Akredytacyjnym kierunek technologie cyfrowe w animacji kultury dostał również Wyróżnienie Specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Innowacji”, który otrzymują te spośród certyfikowanych kierunków studiów, które wdrożyły najbardziej innowacyjne i unikalne rozwiązania w zakresie bazy materialnej i technologii wspierających proces dydaktyczny. "Technologie cyfrowe w animacji kultury na UMCS znalazły się tym samym w gronie 15 najlepszych w Polsce kierunków studiów.

Specjalności:

Możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:

  • PROJEKTOWANIE NA POTRZEBY RYNKU GIER WIDEOspecjalność, która powstała przy współpracy z przedstawicielami Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacji Lubelski Gamedev zrzeszającej firmy i twórców gier z Lubelszczyzny. W ramach specjalności zaplanowano 270 godzin zajęć pozwalających nabyć niezbędne kompetencje do kompleksowego projektowania na potrzeby rynku gier wideo. Studenci pozyskają praktyczne umiejętności w takich obszarach jak: modelowanie 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowanie interfejsów, level design i praca z silnikami gier wideo. Dopełnieniem części praktycznej są zajęcia teoretyczne z zakresu groznawstwa i metod badań gier wideo, kultury gier wideo i projektowania. Program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz przez uznanych medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo.
  • MULTIMEDIA W PROMOCJI DZIEDZICTWA KULTUROWEGO – nowoczesne instytucje kultury coraz częściej potrzebują specjalistów, którzy posiadają wiedzę na temat zaawansowanej obsługi narzędzi cyfrowych: potrafiących tworzyć modele 3D, znających zagadnienia druku 3D i fotogrametrii oraz potrafiących tworzyć animacje komputerowe i wizualizacje 3D. Nasza specjalizacja pozwala nabyć te umiejętności oraz wiedzę na temat trendów w promocji dziedzictwa kulturowego, czy wykorzystania aplikacji multimedialnych w instytucjach kultury. Na specjalności praktyczna wiedza techniczna łączy się z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury. Specjalność powstała przy współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS i Fundacją Lubelski Gamedev.

Aktualne programy studiów znajdują się na stronie Wydziału Filologicznego:

https://www.umcs.pl/pl/technologie-cyfrowe-w-animacji-kultury-i-stopien,27055.htm   

Możliwości w trakcie studiów:

  • działalność w licznych kołach naukowych,
  • działalność w Samorządzie Studentów,
  • ciekawe praktyki w różnych instytucjach,
  • studenckie konferencje naukowe i sympozja,
  • krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST),
  • poradnictwo zawodowe, psychologiczne, edukacyjne oraz coaching, prowadzone przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • liczne projekty edukacyjne organizowane we współpracy ze szkołami partnerskimi,
  • dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej, 
  • nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji.

Sylwetka absolwenta:

Po skończeniu studiów Technologie cyfrowe w animacji kultury absolwent będzie posiadał wiedzę i umiejętności z obszarów:

  • worzenie multimediów i grafiki komputerowej 2D i 3D,
  • modelowania 3D i animacji komputerowej,
  • tworzenie stron internetowych i administrowania nimi,
  • tworzenie cyfrowych, multimedialnych narracji i tekstów dla portali internetowych,
  • zdobywanie i przetwarzanie informacji za pomocą cyfrowych narzędzi,
  • wizualizowanie danych i treści kulturowych,
  • promowania wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów,
  • funkcjonowanie kultury społeczeństwa informacyjnego i cyberkultury.

Możliwości zatrudnienia:

Absolwent posiądzie kwalifikacje niezbędne w skutecznym aplikowaniu o pracę m.in. w następujących miejscach:

  • w agencjach reklamowych promujących wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów,
  • w nowoczesnych placówkach kulturalnych i ośrodkach kultury (medialabach),
  • w mediach (TV, radio, prasa), wydawnictwach, internetowych portalach informacyjnych
  • w firmach prowadzących portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej,
  • w firmach zajmujących się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
  • w centrach kultury, domach kultury, muzeach, galeriach sztuki.

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego czego możesz się nauczyć na naszym kierunku? Zapoznaj się z multimedialnymi projektami tworzonymi przez naszych studentów w ramach zajęć:

https://www.umcs.pl/pl/projekty-studenckie,8295.htm

Zapraszamy również na profil FB naszego Instytutu:

https://www.facebook.com/kulturoznawstwoUMCS


Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brany jest jeden przedmiot spośród: język polski, historia, filozofia, geografia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka.