Miejsce przyjmowania dokumentów:
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS
ul. Głęboka 45
20-612 Lublin
sala A.2.04
godziny: 9:00-14:00
tel. +48 81 537 60 25, wkr.pd@mail.umcs.pl
Zasady rekrutacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc (tzw. wolny nabór).
Lista wymaganych dokumentów
Wolny nabór - przyjmujemy zgłoszenia do wyczerpania limitu miejsc, liczy się kolejność składania dokumentów. Nie czekaj na wyniki rekrutacji - zapisz się, zapłać i złóż dokumenty w najbliższym możliwym terminie.

Interesują Cię ludzie i to, co się dzieje na świecie. Wiesz co, gdzie i kiedy, i to w każdej części globu! Zawsze masz oczy, uszy i okienka przeglądarki szeroko otwarte. Oglądasz wiadomości na każdej stacji, przeglądając w tym samym czasie serwisy internetowe i słuchając serwisów radiowych. Lubisz nie tylko zdobywać, ale także przekazywać ciekawe i ważne informacje innym. Wierzysz w dziennikarską misję, jednak wiesz też, że w tym zawodzie przyjdzie Ci się zmierzyć z różnymi dylematami i wyzwaniami. Cenisz sobie stare media i zasady, ale jesteś też otwarty na te nowe, które dają ciekawe możliwości dla pracy dziennikarza. Na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna masz szansę na pogłębienie wiedzy w zakresie funkcjonowania mediów, zarządzania mediami, uwarunkowań międzynarodowych, kulturowych, technologicznych komunikowania społecznego. Studia te zapewnią Ci także praktyczne przygotowanie się do pracy dziennikarza, dzięki zajęciom ze specjalistami z wiodących redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych. Jeśli interesujesz się mediami, nowoczesną komunikacją, polityką, kulturą czy public relations, a do tego jesteś otwarty na świat i kreatywny, świetnie się tu odnajdziesz.
Specjalności
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności:
• redaktorska,
• nowe media,
• public relations.
Sylwetka absolwenta
Po ukończeniu kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (II stopnia) absolwent ma wiedzę z zakresu specjalistycznych przedmiotów dotyczących zróżnicowanych aspektów funkcjonowania mediów, w tym: historii mediów, działania systemów medialnych, gatunków dziennikarskich, języka komunikacji społecznej, prawa mediów. Zna historyczne i współczesne naukowe poglądy na temat społecznych uwarunkowań i skutków działania mediów. Rozumie rolę mediów dla funkcjonowania demokracji i społeczeństwa obywatelskiego oraz cele pracy dziennikarskiej ze szczególnym uwzględnieniem zasad etyki i rzetelności dziennikarskiej. Studia zapewniają przygotowanie warsztatowe w zakresie redagowania tekstów dziennikarskich oraz reklamowych z uwzględnieniem specyfiki mediów drukowanych i elektronicznych.
Co po studiach?
Możesz podjąć pracę w zawodach związanych z mediami i szeroko rozumianą komunikacją społeczną: zarówno w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i nowych (Internet). Swoją wiedzę z powodzeniem wykorzystasz też w agencjach public relations, biurach poselskich, biurach rzecznika prasowego, reklamie, promocji, w instytucjach publicznych czy w charakterze doradcy ds. mediów.
Możliwości w trakcie studiów:
• zajęcia z naukowcami z całego świata (visiting professors),
• survival, wyjazdy studyjne do instytucji państwowych, organizacji międzynarodowych, redakcji czasopism,
• praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału;
• możliwość dołączenia do Legii Akademickiej,
• działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance”i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum),
• spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury,
• atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
• rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych,
• działalność Samorządzie Studenckim,
• szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
• rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości,
• programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST).