Kod | ART_GRA_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Artystyczny |
Kierunek studiów | Grafika |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Jednolite magisterskie |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 37 |
Czas trwania | 5 lat |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Na grafice:
- zdobędziesz wiedzę i umiejętności w zakresie graficznych programów komputerowych (m.in. Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign), liternictwa i typografii, grafiki wydawniczej i projektowania grafiki dla internetu, projektowania UI/UX, grafiki 3D, a także multimediów i animacji komputerowej
- nauczysz się posługiwać warsztatowymi technikami grafiki artystycznej: linorytem, suchorytem, akwafortą, akwatintą, litografią, serigrafią, a także dowiesz się, jak łączyć techniki klasyczne z drukiem cyfrowym
- rozwiniesz umiejętności w dziedzinie rysunku, malarstwa, rzeźby oraz fotografii
- poznasz zagadnienia z zakresu historii i teorii sztuki, historii grafiki, filozofii i estetyki, teorii i historii kultury, marketingu i rynku sztuki
- dowiesz się, jak w swojej pracy wykorzystywać znajomość psychologii twórczości i psychologii reklamy
- przygotujesz się do projektowania i realizacji działań w obszarze animacji kultury i promocji sztuki
- uzyskasz tytuł magistra i kwalifikacje zawodowe artysty grafika
Zobacz, jakie przedmioty są w programie studiów.
Specjalności:
- grafika projektowa
- grafika warsztatowa
- sztuka mediów cyfrowych
Mocne strony:
- specjalistyczne pracownie artystyczne i komputerowe
- kadra złożona z uznanych artystów i pedagogów
- indywidualny tryb pracy ze studentami na zajęciach artystycznych
- partnerska, przyjazna i twórcza atmosfera
- galerie i przestrzenie wystawiennicze umożliwiające organizację wystaw studenckich
- liczne wystawy i wydarzenia artystyczne
- współpraca z krajowymi i międzynarodowymi ośrodkami kultury i sztuki
- rozwijanie zainteresowań w kołach naukowo-artystycznych
- praktyka zawodowa w zakresie grafiki projektowej
Gdzie można pracować po grafice:
- branże kreatywne
- agencje reklamowe
- wydawnictwa
- media
- studia filmowe
- galerie
- muzea
- domy i ośrodki kultury
Profile zawodowe absolwentów:
- artysta grafik, profesjonalny twórca przygotowany do samodzielnej pracy artystycznej
- dyrektor kreatywny w agencji reklamowej
- projektant grafiki użytkowej - w pracowniach projektowych, wydawnictwach, agencjach reklamowych (webdesigner, graphic designer)
- grafik komputerowy – posługujący się programami komputerowymi do tworzenia grafiki i multimediów
- freelancer realizujący zlecenia komercyjne z zakresu sztuki użytkowej i projektowej
- kurator wystaw
- animator kultury, organizujący imprezy i wydarzenia kulturalne
- promotor sztuk plastycznych na rynku sztuki, zatrudniony w galeriach, muzeach, instytucjach promocyjnych, mass-mediach
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Podstawą kwalifikacji są egzaminy praktyczne z:
1) rysunku – studium postaci (rysunek wykonany ołówkiem, węglem lub kredką); egzamin trwa 3 godziny zegarowe; kandydaci rysują postać na formacie papieru 100x70 cm; papier brystol zapewnia uczelnia; przybory rysunkowe należy mieć własne,
2) malarstwa – studium martwej natury (obraz wykonany w technice akryl, olej lub tempera); egzamin trwa 3 godziny zegarowe; kandydaci malują martwą naturę na podobraziu o formacie od 70x50 cm do 100x70 cm; podobrazie (zagruntowane płótno, deska lub karton) oraz farby i pędzle należy mieć własne.
Oba egzaminy oceniane są niezależnie w skali punktowej od 2,0 do 5,0 z dokładnością do dziesiątych. Do dalszego postępowania zostaną dopuszczeni kandydaci, którzy uzyskają w każdym z egzaminów wynik co najmniej 3,0. Na kierunku grafika ostateczny wynik postępowania kwalifikacyjnego jest średnią ważoną oceny punktowej z rysunku o wadze 2/3 i oceny punktowej z malarstwa o wadze 1/3 i jest obliczany z dokładnością do setnych. W=[R*2/3+M*1/3]