Kod | FIL_KUL_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filologiczny |
Kierunek studiów | Kulturoznawstwo |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 15 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów
- 15 września - zakończenie internetowej rejestracji kandydatów
- 17 września - zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia
- 19-20, 23 września - przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych osób
Miejsce przyjmowania dokumentów:
sala 24, Wydział Filologiczny UMCS, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a
Godziny przyjmowania dokumentów: 9:00-15:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 26 28 (w godz. 9 - 15)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 122 (w godz. 9 - 15)
- e-mail: wkr.fil@mail.umcs.pl
Opis kierunku
Kulturoznawstwo jest najstarszym kierunkiem funkcjonującym w obrębie Instytutu Nauk o Kulturze. Realizowane w trakcje studiów zajęcia obejmują zagadnienia m.in. dziedzictwa kulturowego, komunikacji niewerbalnej, muzykologii, historii sztuki i kultury, teatrologii, filmoznawstwa, historii literatury, nowych mediów i wielokulturowości. Kadrę dydaktyczną stanowią specjaliści z wymienionych obszarów nauki, a prowadzone przez nich zajęcia pozwalają na zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz przygotowują do pracy zawodowej.
Specjalności:
Na studiach drugiego stopnia można wybrać jedną z dwóch specjalności:
• media i kultura popularna: przybliża tematy mediów i dziennikarstwa, w tym internetowego, modowego czy kulturalnego. Uczy redagować scenariusze dokumentów, filmów fabularnych i programów telewizyjnych. Przybliża zasady kreacji wizerunku medialnego, zagłębia się w popkulturę, a zwłaszcza jej związki ze sztuką, widowiskiem oraz ciałem. Jest to wiedza przydatna dla osób, które chcą zajmować się tematami kulturalnymi w mediach.
• zarządzanie w kulturze: skierowane jest na zdobycie wiedzy w zakresie komunikacji społecznej, zarządzania kulturą, polityki kulturalnej, kreowania i promowania marki w kulturze. Oferuje podstawy wiedzy w zakresie public relations, dotyczące organizacji imprez kulturalnych, pisania tekstów PR oraz wystąpień publicznych, zarządzania projektami kulturalnymi, pisania projektów społeczno-kulturalnych oraz pozyskiwania środków na działania.
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych. W przypadku identycznych ocen decydować będzie średnia arytmetyczna ocen ze studiów wyższych.