Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Kulturoznawstwo - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_KUL_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Kulturoznawstwo
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 15
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 15.09.2024 23:59)

Terminarz rekrutacji 

  • 17 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów
  • 15 września - zakończenie internetowej rejestracji kandydatów
  • 17 wrześniazakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia 
  • 19-20, 23 września - przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych osób

Miejsce przyjmowania dokumentów:

sala 24, Wydział Filologiczny UMCS, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Godziny przyjmowania dokumentów: 9:00-15:00

Kontakt:

  • Telefon: 81 537 26 28 (w godz. 9 - 15)
  • Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 122 (w godz. 9 - 15)
  • e-mail: wkr.fil@mail.umcs.pl

Opis kierunku

Kulturoznawstwo jest najstarszym kierunkiem funkcjonującym w obrębie Instytutu Nauk o Kulturze. Realizowane w trakcje studiów zajęcia obejmują zagadnienia m.in. dziedzictwa kulturowego, komunikacji niewerbalnej, muzykologii, historii sztuki i kultury, teatrologii, filmoznawstwa, historii literatury, nowych mediów i wielokulturowości. Kadrę dydaktyczną stanowią specjaliści z wymienionych obszarów nauki, a prowadzone przez nich zajęcia pozwalają na zdobycie wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych oraz przygotowują do pracy zawodowej.

Specjalności:

Na studiach drugiego stopnia można wybrać jedną z dwóch specjalności:

media i kultura popularna: przybliża tematy mediów i dziennikarstwa, w tym internetowego, modowego czy kulturalnego. Uczy redagować scenariusze dokumentów, filmów fabularnych i programów telewizyjnych. Przybliża zasady kreacji wizerunku medialnego, zagłębia się w popkulturę, a zwłaszcza jej związki ze sztuką, widowiskiem oraz ciałem. Jest to wiedza przydatna dla osób, które chcą zajmować się tematami kulturalnymi w mediach.

zarządzanie w kulturze: skierowane jest na zdobycie wiedzy w zakresie komunikacji społecznej, zarządzania kulturą, polityki kulturalnej, kreowania i promowania marki w kulturze. Oferuje podstawy wiedzy w zakresie public relations, dotyczące organizacji imprez kulturalnych, pisania tekstów PR oraz wystąpień publicznych, zarządzania projektami kulturalnymi, pisania projektów społeczno-kulturalnych oraz pozyskiwania środków na działania.


Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych. W przypadku identycznych ocen decydować będzie średnia arytmetyczna ocen ze studiów wyższych.