Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Kulturoznawstwo - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_KUL_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Kulturoznawstwo
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 15
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 15.09.2024 23:59)

Na kulturoznawstwie:

  • zdobędziesz specjalistyczne kompetencje na bazie wiedzy ogólnej wyniesionej ze studiów I stopnia
  • uzyskasz kompleksową i ukierunkowaną wiedzę z zakresu poszczególnych dziedzin kultury i sztuki, procesów społeczno-kulturowych ze szczególnym uwzględnieniem współczesności
  • pogłębisz i usystematyzujesz problematykę związaną z filozofią i antropologią kultury, estetyką oraz badaniami nad sztuką, muzealnictwem i turystyką kulturową
  • nauczysz się analizować i interpretować wytwory i zjawiska kulturowe w wymiarze praktycznym
  • dokładnie poznasz zasady funkcjonowania współczesnych instytucji kultury oraz kluczowe zagadnienia związane z działalnością edukacyjną i animacyjną prowadzoną w takich instytucjach
  • skupisz uwagę na metodach zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu i reklamy prowadzonych w instytucjach kultury
  • poszerzysz i zastosujesz wiedzę z zakresu teorii i historii kultury, kultury audiowizualnej i nowych mediów, dziedzictwa kulturowego, historii sztuki, teatrologii, filmoznawstwa, komunikacji niewerbalnej i muzykologii
  • dokonasz wyboru i przygotujesz się do pracy jako krytyk, manager, animator i kurator działań artystycznych, kulturalno-społecznych, specjalista w zakresie organizowania i oddziaływania kultury medialnej, instruktor w placówce kulturalno-oświatowej, merytoryczny pracownik muzeum i ruchu regionalnego
  • będziesz współpracował/a z kadrą specjalistów z wymienionych obszarów wiedzy, a prowadzone przez nich zajęcia pozwolą ci na rozwinięcie Twoich zainteresowań i umiejętności praktycznych oraz przygotują do podjęcia pracy zawodowej

Sprawdź, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów.

Specjalności:

Na studiach drugiego stopnia możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:

• media i kultura popularna: przybliża rolę mediów i dziennikarstwa w popularyzowaniu i upowszechnianiu współczesnych przejawów kultury. Wybierając tę specjalność nauczysz się redagować scenariusze filmów dokumentalnych i fabularnych oraz programów telewizyjnych; poznasz zasady kreacji wizerunku medialnego; zagłębisz się w kulturę popularną, poszerzając wiedzę w zakresie jej związków ze sztuką, muzyką i widowiskiem.

• zarządzanie w kulturze: ukierunkowane jest na zdobywanie wiedzy w zakresie komunikacji społecznej, zarządzania kulturą, polityki kulturalnej, kreowania i promowania marki w kulturze. Wybierając tę specjalność zdobędziesz wiedzę z obszaru public relations, umiejętności w zakresie organizacji imprez kulturalnych, pisania tekstów PR oraz wystąpień publicznych. Nauczysz się także zarządzać projektami kulturalnymi, pisać projekty społeczno-kulturalne oraz pozyskiwać środki na działania w obszarze kultury.

Mocne strony:

  • niepowtarzalne praktyki w różnych instytucjach kultury w Lublinie – ESK 2029
  • możliwość udziału w studenckich konferencjach naukowych
  • poszerzanie horyzontów w ramach kół naukowych
  • motywujące wymiany studenckie z pokrewnymi uczelniami krajowymi i międzynarodowymi (Erasmus+, MOST)
  • inspirujące projekty edukacyjne organizowane we współpracy ze szkołami partnerskimi
  • nieograniczony dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej
  • nowoczesna infrastruktura, m.in. Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji, Lubelskie Centrum Dokumentacji Historii Sportu, Centrum Badań Gier Wideo

Gdzie można pracować po kulturoznawstwie:

  • samorządy lokalne i państwowe
  • placówki kulturalno-oświatowe
  • organizacje non-profit
  • biblioteki
  • muzea
  • galerie sztuki
  • redakcje
  • wydawnictwa
  • media
  • agencje reklamowe
  • branża kreatywna

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś! 


Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych. W przypadku identycznych ocen decydować będzie średnia arytmetyczna ocen ze studiów wyższych.