Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Technologie cyfrowe w animacji kultury - stacjonarne pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_TCK_S1
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Technologie cyfrowe w animacji kultury
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 50
Czas trwania 3 lata
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Na technologiach cyfrowych w animacji kultury:

  • zdobędziesz szerokie kompetencje praktyczne w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania instytucji, wydarzeń, imprez w obszarze kultury (zwłaszcza kultury cyfrowej)
  • nauczysz się tworzyć multimedia i grafikę komputerową 2D i 3D, a także modelowania 3D i animacji komputerowej
  • dowiesz się, jak tworzyć strony internetowe i administrować nimi
  • nauczysz się, jak tworzyć cyfrowe, multimedialne narracje i teksty dla portali internetowych
  • dowiesz się, jak zdobywać i przetwarzać informacje za pomocą cyfrowych narzędzi
  • nauczysz się wizualizowania danych i treści kulturowych
  • dowiesz się, jak promować wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
  • zdobędziesz wiedzę o tym, jak funkcjonuje kultura społeczeństwa informacyjnego i cyberkultura

Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów. 

Specjalności:

1. Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo

  • obejmuje 270 godzin zajęć dydaktycznych
  • na tej specjalności zdobędziesz praktyczne umiejętności w takich obszarach jak: tworzenie grafiki 2D, modelowanie 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowanie interfejsów, level designu i pracy z silnikami gier wideo
  • będziesz mieć zajęcia teoretyczne z zakresu groznawstwa i metod badań gier wideo, kultury gier wideo i projektowania
  • program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz przez uznanych medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo
  • specjalność powstała przy współpracy z przedstawicielami Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacji Lubelski Gamedev zrzeszającej firmy i twórców gier z Lubelszczyzny

2. Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego

  • na tej specjalności zdobędziesz umiejętności potrzebne w nowoczesnych instytucjach kultury: tworzenie modeli 3D, zagadnienia druku 3D, fotogrametria, animacje komputerowe i wizualizacje 3D
  • poznasz trendy w promocji dziedzictwa kulturowego i wykorzystania nowych technologii w instytucjach kultur
  • praktyczna wiedza techniczna łączy się z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury
  • specjalność powstała przy współpracy ze specjalistami z Centrum Kompetencji Cyfrowych Edukacja 3.0 zajmującymi się nowymi technologiami w instytucjach kultury

Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów. 

Mocne strony:

  • jeden z najbardziej innowacyjnych i nowatorskich kierunków studiów w Polsce
  • łączy praktyczne umiejętności dotyczące technologii cyfrowych z refleksją nad współczesną kulturą
  • studia otrzymały Certyfikat Akredytacyjny "Studia z Przyszłością" Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego
  • wyróżnienie specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Innowacji”, który otrzymują te spośród certyfikowanych kierunków studiów, które wdrożyły najbardziej innowacyjne i unikalne rozwiązania w zakresie bazy materialnej i technologii wspierających proces dydaktyczny
  • kierunek znajdujący się w gronie 15 najlepszych w Polsce kierunków studiów
  • program studiów opracowany w ścisłej współpracy z instytucjami i osobami zajmującymi się praktycznymi działaniami w sferze szeroko rozumianej kultury cyfrowej
  • kadra dydaktyczna składająca się praktyków: specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków, a także badaczy specjalizujących się w tematyce współczesnej kultury, komunikacji wizualnej, nowych mediów i kultury cyfrowej

Gdzie można pracować po technologiach cyfrowych w animacji kultury:

  • agencje reklamowe promujące wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
  • studia gier
  • nowoczesne placówki kulturalne i ośrodki kultury (medialaby)
  • media (TV, radio, prasa)
  • wydawnictwa
  • internetowe portale informacyjne
  • firmy prowadzące portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej
  • firmy zajmujące się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
  • centra kultury, domy kultury
  • muzea
  • galerie sztuki

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, czego możesz się nauczyć na tym kierunku?

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brany jest jeden przedmiot spośród: język polski, historia, filozofia, geografia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka.