Kod | FIL_TCK_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filologiczny |
Kierunek studiów | Technologie cyfrowe w animacji kultury |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 50 |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Uwaga! Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
- 17 kwietnia – 10 lipca 2024 r. – rejestracja i opłaty
- 16 lipca 2024 r. – ogłoszenie wyników – publikacja listy osób zakwalifikowanych
- 17–19, 22 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów - osobiste lub za pośrednictwem operatora pocztowego (decyduje data doręczenia do komisji rekrutacyjnej)
- 24 lipca 2024 r. – ogłoszenie kolejnej listy (2) osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca
- 25–26, 29 lipca 2024 r. – dostarczanie dokumentów kandydatów z listy (2)
Miejsce przyjmowania dokumentów:
Komisja rekrutacyjna Wydziału Filologicznego
Wydział Filologiczny UMCS
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a, sala 24
20-031 Lublin
Zobacz w Google Maps
Godziny przyjmowania dokumentów: 9 - 15
Kontakt:
- Telefon: 81 537 26 28 (w godz. 9 - 15)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 122 (w godz. 9 - 15)
- e-mail: wkr.fil@mail.umcs.pl
Zasady rekrutacji:
- jeden przedmiot spośród: język polski, historia, filozofia, geografia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka
Na technologiach cyfrowych w animacji kultury:
- zdobędziesz szerokie kompetencje praktyczne w obsłudze nowych mediów i cyfrowych narzędzi do animowania instytucji, wydarzeń, imprez w obszarze kultury (zwłaszcza kultury cyfrowej)
- nauczysz się tworzyć multimedia i grafikę komputerową 2D i 3D, a także modelowania 3D i animacji komputerowej
- dowiesz się, jak tworzyć strony internetowe i administrować nimi
- nauczysz się, jak tworzyć cyfrowe, multimedialne narracje i teksty dla portali internetowych
- dowiesz się, jak zdobywać i przetwarzać informacje za pomocą cyfrowych narzędzi
- nauczysz się wizualizowania danych i treści kulturowych
- dowiesz się, jak promować wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
- zdobędziesz wiedzę o tym, jak funkcjonuje kultura społeczeństwa informacyjnego i cyberkultura
Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów.
Specjalności:
1. Projektowanie na potrzeby rynku gier wideo
- obejmuje 270 godzin zajęć dydaktycznych
- na tej specjalności zdobędziesz praktyczne umiejętności w takich obszarach jak: tworzenie grafiki 2D, modelowanie 3D postaci, środowisk i wnętrz do gier wideo, projektowanie interfejsów, level designu i pracy z silnikami gier wideo
- będziesz mieć zajęcia teoretyczne z zakresu groznawstwa i metod badań gier wideo, kultury gier wideo i projektowania
- program realizowany jest przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w tworzeniu gier oraz przez uznanych medioznawców specjalizujących się w badaniach gier wideo
- specjalność powstała przy współpracy z przedstawicielami Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacji Lubelski Gamedev zrzeszającej firmy i twórców gier z Lubelszczyzny
2. Multimedia w promocji dziedzictwa kulturowego
- na tej specjalności zdobędziesz umiejętności potrzebne w nowoczesnych instytucjach kultury: tworzenie modeli 3D, zagadnienia druku 3D, fotogrametria, animacje komputerowe i wizualizacje 3D
- poznasz trendy w promocji dziedzictwa kulturowego i wykorzystania nowych technologii w instytucjach kultur
- praktyczna wiedza techniczna łączy się z refleksją teoretyczną na temat wykorzystania multimediów w nowoczesnych instytucjach kultury
- specjalność powstała przy współpracy ze specjalistami z Centrum Kompetencji Cyfrowych Edukacja 3.0 zajmującymi się nowymi technologiami w instytucjach kultury
Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów.
Mocne strony:
- jeden z najbardziej innowacyjnych i nowatorskich kierunków studiów w Polsce
- łączy praktyczne umiejętności dotyczące technologii cyfrowych z refleksją nad współczesną kulturą
- studia otrzymały Certyfikat Akredytacyjny "Studia z Przyszłością" Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego
- wyróżnienie specjalne - Certyfikat Nadzwyczajny „Laur Innowacji”, który otrzymują te spośród certyfikowanych kierunków studiów, które wdrożyły najbardziej innowacyjne i unikalne rozwiązania w zakresie bazy materialnej i technologii wspierających proces dydaktyczny
- kierunek znajdujący się w gronie 15 najlepszych w Polsce kierunków studiów
- program studiów opracowany w ścisłej współpracy z instytucjami i osobami zajmującymi się praktycznymi działaniami w sferze szeroko rozumianej kultury cyfrowej
- kadra dydaktyczna składająca się praktyków: specjalistów od gier komputerowych, profesjonalnych grafików komputerowych, informatyków, a także badaczy specjalizujących się w tematyce współczesnej kultury, komunikacji wizualnej, nowych mediów i kultury cyfrowej
Gdzie można pracować po technologiach cyfrowych w animacji kultury:
- agencje reklamowe promujące wydarzenia kulturalne za pomocą nowych mediów
- studia gier
- nowoczesne placówki kulturalne i ośrodki kultury (medialaby)
- media (TV, radio, prasa)
- wydawnictwa
- internetowe portale informacyjne
- firmy prowadzące portale specjalizujące się w problematyce kulturalnej
- firmy zajmujące się badaniem zasobów sieciowych i analizą trendów kulturowych pod kątem marketingowym
- centra kultury, domy kultury
- muzea
- galerie sztuki
Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, czego możesz się nauczyć na tym kierunku?
- Zapoznaj się z multimedialnymi projektami tworzonymi przez naszych studentów w ramach zajęć
- Poznaj naszych absolwentów
- Odwiedź profil facebookowy Instytutu Nauk o Kulturze
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brany jest jeden przedmiot spośród: język polski, historia, filozofia, geografia, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie, matematyka, informatyka.