Kod | FIS_KPS_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filozofii i Socjologii |
Kierunek studiów | Kreatywność i projektowanie społeczne |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 19 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
- 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
- 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
- 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
- 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
- 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy
Miejsce przyjmownia dokumentów
Komisja rekrutacyjna Wydziału Filozofii i Socjologii
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4 pok. 29
20-031 Lublin
Zobacz w Google Maps
Godziny przyjmowania dokumentów: 9:00-14:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 28 83 (w godz. 9 - 14)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 347 (w godz. 9 - 14)
- e-mail: wkr.fis@mail.umcs.pl
Opis kierunku
Kierunek Kreatywności i projektowania społecznego(ang.Creativity and Social Design) wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom rozwojowym współczesnego społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy, innowacji oraz kreatywności.
Celem planowanych studiów jest wykształcenie absolwentów dysponujących poszerzoną wiedzą społeczną i humanistyczną w zakresie kreatywności oraz projektowania społecznego, wyposażonych wpraktyczne umiejętności i techniki kreatywnego działania niezbędne w procesie zarządzania projektami biznesowymi i społecznymi w różnych obszarach gospodarki i rynku pracy.Posiadanie takiej wiedzy oraz umiejętności praktycznych jest warunkiem kreatywnego inicjowania oraz zaangażowanej i efektywnej partycypacji wróżnorodnych działaniach społecznych w dziedzinie gospodarki, polityki oraz kultury.
Specjalności
Na tym kierunku student nie wybiera specjalności.
Możliwości w trakcie studiów
- programy wymiany studenckiej, zarówno krajowe (MOST), jak i zagraniczne (Erasmus+),
- treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami,
- rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych (m.in., KreaTyVni oraz Holon),
- udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”),
- praca i rozwój w ramach Samorządu Studentów,
- udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach,
- spotkania z przedstawicielami biznesu,
- szeroka oferta zajęć fakultatywnych,
- warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne,
- wydarzenia organizowane przez ACK „Chatka Żaka” oraz Inkubator Medialny,
- współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Szkoła Liderów dla dzieci i Młodzieży „Profesus dr Lato”
Mocne strony
Kierunek Kreatywność i projektowanie społeczne:
- przygotowuje do pracy w gospodarce opartej na wiedzy, kreatywności i innowacjach orazprojektach;
- zapewnia możliwość przystąpienia i uzyskania certyfikatu International Project Management Association Polska z zakresu zarządzania projektami i menadżera projektów;
- oferuje przygotowanie (szkolenie podstawowe) do dalszego kształcenia w zakresie mediacji inegocjacji w Polskim Centrum Mediacji;
- oferuje udział w wybranych fakultetach sprecyzowanych na konkretne umiejętność w zakresie zarządzania projektami oraz komunikacji;
- umożliwia rozwój umiejętności pracy w zespołach, kompetencji biznesowych, komunikacyjnych, marketingowych i diagnostycznych;
- umożliwia przygotowanie pracy magisterskiej w połączeniu ze środowiskiem biznesowym;
- oferuje możliwości współpracy z innymi podmiotami i ośrodkami szkoleniowymi, gospodarczymi i publicznymi zarówno w trakcie studiów jak i po ich ukończeniu np.: Urząd Marszałkowski, Polskie Centrum Mediacji, Centrum Transferu Wiedzy, Inkubatory Przedsiębiorczości
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne posiada interdyscyplinarną wiedzę humanistyczno-społeczną w zakresie rozwoju kreatywności, projektowania oraz komunikowania społecznego. Na podstawie pozyskanej wiedzy potrafi wyjaśniać oraz prognozować zjawiska i procesy społeczne powiązane z rozwojem społeczności, w szczególności lokalnych i regionalnych. Zna również współczesne koncepcje człowieka jako podmiotu kreatywnego działania oraz istotne uwarunkowania kreatywności indywidualnej i społecznej. Wykorzystuje pozyskaną wiedzę oraz umiejętności w zarządzaniu kapitałem społecznym. Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu efektywne kreowanie oraz podwyższanie jakości życia publicznego. Potrafi zaaplikować zdobytą wiedzę humanistyczno-społeczną w procesie rozwijania własnej aktywności organizacyjnej i społecznej. Dzięki znajomości zagadnień ekonomicznych oraz prawnych dokonuje odpowiedniego wyboru modelu oraz formy przedsiębiorczości z uwzględnieniem potrzeb własnych i społeczności, w której funkcjonuje. Potrafi w sposób innowacyjny i kreatywny projektować oraz realizować działania angażujące społeczności. W pracy projektowej posługuje się pogłębioną diagnozą społeczną z wykorzystaniem nowych technologii. Umiejętnie planuje oraz realizuje projekty strategiczne, pełniąc w zespołach projektowych różnorodne funkcje: kierownika projektu, menadżera, lidera, realizatora, uczestnika lub ewaluatora. Potrafi również inicjować, utrzymywać i rozwijać sieci społeczne, mając na uwadze dobro i zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Posiada umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej, a także zarządzania firmą i marką firmy. Potrafi skutecznie i kreatywnie budować przewagę konkurencyjną firmy.
Co po studiach?
Po studiach absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w:
- administracji rządowej
- instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
- instytucjach zajmujących się edukacją, kulturą czy ochroną zdrowia
- podmiotach gospodarczych i usługowych
- sektorze pozarządowym(stowarzyszenia, fundacje)
- jako menedżer własnej firmy lub innej organizacji czy przedsiębiorstwa
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie rankingu ocen na dyplomie ukończenia studiów I stopnia lub jednolitych magisterskich. W przypadku, gdy na ostatnim miejscu listy rankingowej znajdzie się więcej kandydatów z tą samą oceną na dyplomie ukończenia studiów, jako kryterium dodatkowe przyjmuje się średnią arytmetyczną ocen z przebiegu studiów.