Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Kreatywność i projektowanie społeczne - stacjonarne drugiego stopnia - dodatkowa rekrutacja

Szczegóły
Kod FIS_KPS_S4
Jednostka organizacyjna Wydział Filozofii i Socjologii
Kierunek studiów Kreatywność i projektowanie społeczne
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (24.07.2024 00:00 – 23.09.2024 23:59)

Miejsce przyjmownia dokumentów

Komisja rekrutacyjna Wydziału Filozofii i Socjologii
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4 pok. 29
20-031 Lublin
Zobacz w Google Maps

Kontakt:

Telefon: 81 537 28 83 (w godz. 9 - 14)

  • Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 509 33 55 98 (w godz. 9 - 14)
  • e-mail: wkr.fis@mail.umcs.pl

Daty i godziny przyjmowania dokumentów

  • 25.07.2024 g. 9-14
  • 26.07.2024 g. 9-14
  • 29.07.2024 g. 9-14
  • 05.08.2024 g. 9-11
  • 19.08.2024 g. 9-11
  • 26.08.2024 g. 9-11
  • 09.09.2024 g. 9-14
  • 10.09.2024 g. 9-14
  • 16.09.2024 g. 9-14
  • 23.09.2024 g. 9-14
  • 24.09.2024 g. 9-14

Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc. 

Opis kierunku

Kierunek Kreatywności i projektowania społecznego(ang.Creativity and Social Design) wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom rozwojowym współczesnego społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy, innowacji oraz kreatywności.

Celem planowanych studiów jest wykształcenie absolwentów dysponujących poszerzoną wiedzą społeczną i humanistyczną w zakresie kreatywności oraz projektowania społecznego, wyposażonych wpraktyczne umiejętności i techniki kreatywnego działania niezbędne w procesie zarządzania projektami biznesowymi i społecznymi w różnych obszarach gospodarki i rynku pracy.Posiadanie takiej wiedzy oraz umiejętności praktycznych jest warunkiem kreatywnego inicjowania oraz zaangażowanej i efektywnej partycypacji wróżnorodnych działaniach społecznych w dziedzinie gospodarki, polityki oraz kultury.

Specjalności

Na tym kierunku student nie wybiera specjalności.

Możliwości w trakcie studiów

  • programy wymiany studenckiej, zarówno krajowe (MOST), jak i zagraniczne (Erasmus+),
  • treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami,
  • rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych (m.in., KreaTyVni oraz Holon),
  • udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”),
  • praca i rozwój w ramach Samorządu Studentów,
  • udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach,
  • spotkania z przedstawicielami biznesu,
  • szeroka oferta zajęć fakultatywnych,
  • warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne,
  • wydarzenia organizowane przez ACK „Chatka Żaka” oraz Inkubator Medialny,
  • współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Szkoła Liderów dla dzieci i Młodzieży „Profesus dr Lato”

Mocne strony

Kierunek Kreatywność i projektowanie społeczne:

  • przygotowuje do pracy w gospodarce opartej na wiedzy, kreatywności i innowacjach orazprojektach;
  • zapewnia możliwość przystąpienia i uzyskania certyfikatu International Project Management Association Polska z zakresu zarządzania projektami i menadżera projektów;
  • oferuje przygotowanie (szkolenie podstawowe) do dalszego kształcenia w zakresie mediacji inegocjacji w Polskim Centrum Mediacji;
  • oferuje udział w wybranych fakultetach sprecyzowanych na konkretne umiejętność w zakresie zarządzania projektami oraz komunikacji;
  • umożliwia rozwój umiejętności pracy w zespołach, kompetencji biznesowych, komunikacyjnych, marketingowych i diagnostycznych;
  • umożliwia przygotowanie pracy magisterskiej w połączeniu ze środowiskiem biznesowym;
  • oferuje możliwości współpracy z innymi podmiotami i ośrodkami szkoleniowymi, gospodarczymi i publicznymi zarówno w trakcie studiów jak i po ich ukończeniu np.: Urząd Marszałkowski, Polskie Centrum Mediacji, Centrum Transferu Wiedzy, Inkubatory Przedsiębiorczości

Sylwetka absolwenta

Absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne posiada interdyscyplinarną wiedzę humanistyczno-społeczną w zakresie rozwoju kreatywności, projektowania oraz komunikowania społecznego. Na podstawie pozyskanej wiedzy potrafi wyjaśniać oraz prognozować zjawiska i procesy społeczne powiązane z rozwojem społeczności, w szczególności lokalnych i regionalnych. Zna również współczesne koncepcje człowieka jako podmiotu kreatywnego działania oraz istotne uwarunkowania kreatywności indywidualnej i społecznej. Wykorzystuje pozyskaną wiedzę oraz umiejętności w zarządzaniu kapitałem społecznym. Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu efektywne kreowanie oraz podwyższanie jakości życia publicznego. Potrafi zaaplikować zdobytą wiedzę humanistyczno-społeczną w procesie rozwijania własnej aktywności organizacyjnej i społecznej. Dzięki znajomości zagadnień ekonomicznych oraz prawnych dokonuje odpowiedniego wyboru modelu oraz formy przedsiębiorczości z uwzględnieniem potrzeb własnych i społeczności, w której funkcjonuje. Potrafi w sposób innowacyjny i kreatywny projektować oraz realizować działania angażujące społeczności. W pracy projektowej posługuje się pogłębioną diagnozą społeczną z wykorzystaniem nowych technologii. Umiejętnie planuje oraz realizuje projekty strategiczne, pełniąc w zespołach projektowych różnorodne funkcje: kierownika projektu, menadżera, lidera, realizatora, uczestnika lub ewaluatora. Potrafi również inicjować, utrzymywać i rozwijać sieci społeczne, mając na uwadze dobro i zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Posiada umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej, a także zarządzania firmą i marką firmy. Potrafi skutecznie i kreatywnie budować przewagę konkurencyjną firmy.

Co po studiach?

Po studiach absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w:

  • administracji rządowej
  • instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
  • instytucjach zajmujących się edukacją, kulturą czy ochroną zdrowia
  • podmiotach gospodarczych i usługowych
  • sektorze pozarządowym(stowarzyszenia, fundacje)
  • jako menedżer własnej firmy lub innej organizacji czy przedsiębiorstwa