Kod | FIS_KPS_S4 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filozofii i Socjologii |
Kierunek studiów | Kreatywność i projektowanie społeczne |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (24.07.2024 00:00 – 23.09.2024 23:59)
Miejsce przyjmownia dokumentów
Komisja rekrutacyjna Wydziału Filozofii i Socjologii
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4 pok. 29
20-031 Lublin
Zobacz w Google Maps
Kontakt:
Telefon: 81 537 28 83 (w godz. 9 - 14)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 509 33 55 98 (w godz. 9 - 14)
- e-mail: wkr.fis@mail.umcs.pl
Daty i godziny przyjmowania dokumentów
- 25.07.2024 g. 9-14
- 26.07.2024 g. 9-14
- 29.07.2024 g. 9-14
- 05.08.2024 g. 9-11
- 19.08.2024 g. 9-11
- 26.08.2024 g. 9-11
- 09.09.2024 g. 9-14
- 10.09.2024 g. 9-14
- 16.09.2024 g. 9-14
- 23.09.2024 g. 9-14
- 24.09.2024 g. 9-14
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc.
Opis kierunku
Kierunek Kreatywności i projektowania społecznego(ang.Creativity and Social Design) wychodzi naprzeciw aktualnym potrzebom rozwojowym współczesnego społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy, innowacji oraz kreatywności.
Celem planowanych studiów jest wykształcenie absolwentów dysponujących poszerzoną wiedzą społeczną i humanistyczną w zakresie kreatywności oraz projektowania społecznego, wyposażonych wpraktyczne umiejętności i techniki kreatywnego działania niezbędne w procesie zarządzania projektami biznesowymi i społecznymi w różnych obszarach gospodarki i rynku pracy.Posiadanie takiej wiedzy oraz umiejętności praktycznych jest warunkiem kreatywnego inicjowania oraz zaangażowanej i efektywnej partycypacji wróżnorodnych działaniach społecznych w dziedzinie gospodarki, polityki oraz kultury.
Specjalności
Na tym kierunku student nie wybiera specjalności.
Możliwości w trakcie studiów
- programy wymiany studenckiej, zarówno krajowe (MOST), jak i zagraniczne (Erasmus+),
- treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami,
- rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych (m.in., KreaTyVni oraz Holon),
- udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”),
- praca i rozwój w ramach Samorządu Studentów,
- udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach,
- spotkania z przedstawicielami biznesu,
- szeroka oferta zajęć fakultatywnych,
- warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne,
- wydarzenia organizowane przez ACK „Chatka Żaka” oraz Inkubator Medialny,
- współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Szkoła Liderów dla dzieci i Młodzieży „Profesus dr Lato”
Mocne strony
Kierunek Kreatywność i projektowanie społeczne:
- przygotowuje do pracy w gospodarce opartej na wiedzy, kreatywności i innowacjach orazprojektach;
- zapewnia możliwość przystąpienia i uzyskania certyfikatu International Project Management Association Polska z zakresu zarządzania projektami i menadżera projektów;
- oferuje przygotowanie (szkolenie podstawowe) do dalszego kształcenia w zakresie mediacji inegocjacji w Polskim Centrum Mediacji;
- oferuje udział w wybranych fakultetach sprecyzowanych na konkretne umiejętność w zakresie zarządzania projektami oraz komunikacji;
- umożliwia rozwój umiejętności pracy w zespołach, kompetencji biznesowych, komunikacyjnych, marketingowych i diagnostycznych;
- umożliwia przygotowanie pracy magisterskiej w połączeniu ze środowiskiem biznesowym;
- oferuje możliwości współpracy z innymi podmiotami i ośrodkami szkoleniowymi, gospodarczymi i publicznymi zarówno w trakcie studiów jak i po ich ukończeniu np.: Urząd Marszałkowski, Polskie Centrum Mediacji, Centrum Transferu Wiedzy, Inkubatory Przedsiębiorczości
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne posiada interdyscyplinarną wiedzę humanistyczno-społeczną w zakresie rozwoju kreatywności, projektowania oraz komunikowania społecznego. Na podstawie pozyskanej wiedzy potrafi wyjaśniać oraz prognozować zjawiska i procesy społeczne powiązane z rozwojem społeczności, w szczególności lokalnych i regionalnych. Zna również współczesne koncepcje człowieka jako podmiotu kreatywnego działania oraz istotne uwarunkowania kreatywności indywidualnej i społecznej. Wykorzystuje pozyskaną wiedzę oraz umiejętności w zarządzaniu kapitałem społecznym. Aktywnie uczestniczy w działaniach mających na celu efektywne kreowanie oraz podwyższanie jakości życia publicznego. Potrafi zaaplikować zdobytą wiedzę humanistyczno-społeczną w procesie rozwijania własnej aktywności organizacyjnej i społecznej. Dzięki znajomości zagadnień ekonomicznych oraz prawnych dokonuje odpowiedniego wyboru modelu oraz formy przedsiębiorczości z uwzględnieniem potrzeb własnych i społeczności, w której funkcjonuje. Potrafi w sposób innowacyjny i kreatywny projektować oraz realizować działania angażujące społeczności. W pracy projektowej posługuje się pogłębioną diagnozą społeczną z wykorzystaniem nowych technologii. Umiejętnie planuje oraz realizuje projekty strategiczne, pełniąc w zespołach projektowych różnorodne funkcje: kierownika projektu, menadżera, lidera, realizatora, uczestnika lub ewaluatora. Potrafi również inicjować, utrzymywać i rozwijać sieci społeczne, mając na uwadze dobro i zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Posiada umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej, a także zarządzania firmą i marką firmy. Potrafi skutecznie i kreatywnie budować przewagę konkurencyjną firmy.
Co po studiach?
Po studiach absolwent kierunku Kreatywność i projektowanie społeczne jest przygotowany do podjęcia pracy m.in. w:
- administracji rządowej
- instytucjach samorządu lokalnego i władz lokalnych
- instytucjach zajmujących się edukacją, kulturą czy ochroną zdrowia
- podmiotach gospodarczych i usługowych
- sektorze pozarządowym(stowarzyszenia, fundacje)
- jako menedżer własnej firmy lub innej organizacji czy przedsiębiorstwa