Kod | FIS_SCF_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filozofii i Socjologii |
Kierunek studiów | Socjologia cyfrowa |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 28 |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Na socjologii cyfrowej:
- nauczysz się interpretować rzeczywistość społeczną, identyfikować złożone problemy społeczne, wyjaśniać ich uwarunkowania i skutki, prognozować zjawiska społeczne
- pozyskasz wiedzę o metodach badawczych i analizie danych
- poznasz uwarunkowania prawne i etyczne związane z prowadzeniem działalności badawczej
- nauczysz się samodzielnie planować i realizować badania społeczne
- dowiesz się, jak analizować trendy społeczne i zachowania konsumenckie
- zaznajomisz się z dynamiką mediów społecznościowych i technologii cyfrowych
- nauczysz się, jak zarządzać strategiami komunikacji online firm i organizacji
- możesz współpracować z Centrum Sztucznej Inteligencji i Modelowania Komputerowego UMCS na zasadzie nieodpłatnych praktyk lub w ramach projektów realizowanych przez to Centrum
- możesz uczestniczyć w wydarzeniach realizowanych przez Sekcję Socjologii Cyfrowej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, jak również w Sekcji Socjologii Cyfrowej w ramach Koła Naukowego Badaczy Społecznych UMCS
- możesz rozwijać zainteresowania w studenckich kołach naukowych
- możesz brać udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”)
- możesz działać w samorządzie studenckim
Mocne strony:
- spotkania z przedstawicielami biznesu
- warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne
- treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami
- udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach
- atrakcyjne praktyki w instytucjach kultury, organizacjach samorządowych i rządowych oraz III sektora
- szeroka oferta zajęć fakultatywnych
- współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Centrum Kompetencji Społecznych, Medialnych i Twórczych „Profesus”)
Gdzie można pracować po socjologii cyfrowej:
- sektor prywatny, publiczny lub organizacje non-profit (jako analityk danych społecznych)
- firmy, instytucje i organizacje (jako specjalista ds. mediów cyfrowych i komunikacji lub doradca/konsultant ds. strategii cyfrowych)
- instytuty badawcze lub akademickie (jako badacz wpływu technologii na społeczeństwo, politykę prywatności, etykę cyfrową itp.)
- organizacje pozarządowe - zwłaszcza te skupiające się na digitalizacji, prawach cyfrowych czy sprawiedliwości społecznej
- obszar edukacji (jako szkoleniowiec z zakresu socjologii cyfrowej, mediów społecznościowych, etyki cyfrowej i związanych z nimi zagadnień)
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Test kwalifikacyjny w języku angielskim określający kompetencje cyfrowe zgodnie z ICT Literacy Assessment, który został opracowany przez Educational Testing Service (https://www.ets.org/Media/Research/pdf/ICTREPORT.pdf).
- Test składa się z 30 pytań i trwa 30 minut. Za poprawną odpowiedź kandydat otrzymuje 1 punkt. Kandydat otrzymuję ocenę pozytywną w przypadku uzyskania min. 12 punktów. O przyjęciu decyduje wynik testu. W przypadku takiej samej liczby punktów z testu o przejęciu na studia decyduje ocena z przedmiotu historia i teraźniejszość (lub wiedza o społeczeństwie w zależności od rocznika).
Ten test został opracowany, aby ocenić zdolności w zakresie efektywnego i krytycznego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Skupia się on na różnych aspektach kompetencji cyfrowych, takich jak rozumienie i wykorzystywanie informacji cyfrowych, komunikacja w środowisku cyfrowym, a także bezpieczeństwo i etyka w użyciu technologii.