Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Socjologia cyfrowa - stacjonarne pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod FIS_SCF_S1
Jednostka organizacyjna Wydział Filozofii i Socjologii
Kierunek studiów Socjologia cyfrowa
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 28
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Na socjologii cyfrowej: 

  • nauczysz się interpretować rzeczywistość społeczną, identyfikować złożone problemy społeczne, wyjaśniać ich uwarunkowania i skutki, prognozować zjawiska społeczne
  • pozyskasz wiedzę o metodach badawczych i analizie danych
  • poznasz uwarunkowania prawne i etyczne związane z prowadzeniem działalności badawczej
  • nauczysz się samodzielnie planować i realizować badania społeczne
  • dowiesz się, jak analizować trendy społeczne i zachowania konsumenckie
  • zaznajomisz się z dynamiką mediów społecznościowych i technologii cyfrowych
  • nauczysz się, jak zarządzać strategiami komunikacji online firm i organizacji
  • możesz współpracować z Centrum Sztucznej Inteligencji i Modelowania Komputerowego UMCS na zasadzie nieodpłatnych praktyk lub w ramach projektów realizowanych przez to Centrum
  • możesz uczestniczyć w wydarzeniach realizowanych przez Sekcję Socjologii Cyfrowej Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, jak również w Sekcji Socjologii Cyfrowej w ramach Koła Naukowego Badaczy Społecznych UMCS
  • możesz rozwijać zainteresowania w studenckich kołach naukowych
  • możesz brać udział w spotkaniach dyskusyjnych („Kinozofia”)
  • możesz działać w samorządzie studenckim

Mocne strony:

  • spotkania z przedstawicielami biznesu
  • warsztaty i szkolenia organizowane przez podmioty zewnętrzne
  • treningi z doświadczonymi trenerami oraz coachami
  • udział studentów w badaniach naukowych, projektach europejskich i konferencjach
  • atrakcyjne praktyki w instytucjach kultury, organizacjach samorządowych i rządowych oraz III sektora
  • szeroka oferta zajęć fakultatywnych
  • współpraca z lubelskimi instytucjami kultury (Centrum Spotkania Kultur, Galeria Labirynt, Teatr NN, Teatr im. J. Osterwy, Centrum Kompetencji Społecznych, Medialnych i Twórczych „Profesus”)

Gdzie można pracować po socjologii cyfrowej:

  • sektor prywatny, publiczny lub organizacje non-profit (jako analityk danych społecznych)
  • firmy, instytucje i organizacje (jako specjalista ds. mediów cyfrowych i komunikacji lub doradca/konsultant ds. strategii cyfrowych)
  • instytuty badawcze lub akademickie (jako badacz wpływu technologii na społeczeństwo, politykę prywatności, etykę cyfrową itp.)
  • organizacje pozarządowe - zwłaszcza te skupiające się na digitalizacji, prawach cyfrowych czy sprawiedliwości społecznej
  • obszar edukacji (jako szkoleniowiec z zakresu socjologii cyfrowej, mediów społecznościowych, etyki cyfrowej i związanych z nimi zagadnień)

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!

 


Zasady kwalifikacji

Test kwalifikacyjny w języku angielskim określający kompetencje cyfrowe zgodnie z ICT Literacy Assessment, który został opracowany przez Educational Testing Service (https://www.ets.org/Media/Research/pdf/ICTREPORT.pdf).

- Test składa się z 30 pytań i trwa 30 minut. Za poprawną odpowiedź kandydat otrzymuje 1 punkt. Kandydat otrzymuję ocenę pozytywną w przypadku uzyskania min. 12 punktów. O przyjęciu decyduje wynik testu. W przypadku takiej samej liczby punktów z testu o przejęciu na studia decyduje ocena z przedmiotu historia i teraźniejszość (lub wiedza o społeczeństwie w zależności od rocznika).

Ten test został opracowany, aby ocenić zdolności w zakresie efektywnego i krytycznego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Skupia się on na różnych aspektach kompetencji cyfrowych, takich jak rozumienie i wykorzystywanie informacji cyfrowych, komunikacja w środowisku cyfrowym, a także bezpieczeństwo i etyka w użyciu technologii.