Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod HIA_AEZ_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Historii i Archeologii
Kierunek studiów Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 24
Czas trwania 2 lata
Opłaty 85
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 24.09.2024 23:59)

Na archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:

  • przygotujesz się do tworzenia, zabezpieczania i udostępniania dokumentów do różnorodnych celów
  • nauczysz się zarządzać informacją elektroniczną i tradycyjną w nowoczesnej organizacji 
  • zdobędziesz gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją zarówno w ujęciu historycznym jak i najnowszej praktyki
  • przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej
  • przygotujesz się do samodzielnego wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej
  • przygotujesz się do prowadzenia działalności naukowej uwzględniającej przedmiot i ustalenia teorii i metodyki archiwalnej oraz problematykę zarządzania dokumentacją
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach)

Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów.

Więcej informacji na stronie kierunku.

Mocne strony:

  • unikatowy w skali kraju program o charakterze interdyscyplinarnym
  • treści związane z archiwistyką uzupełnione o przedmioty historyczne oraz wprowadzające elementy prawne i administracyjne, zarządzania wiedzą czy informatyki 
  • praktyki w wymiarze ponad jednego miesiąca, które można realizować w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy świadczące usługi archiwalne)
  • bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia, pozwalający na zindywidualizowane podejście do potrzeb i zainteresowań studentów
  • relacje z absolwentami rozwijającymi swe kariery w Polsce i za granicą
  • zespół tworzony przez uznanych specjalistów, posiadających kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne; część zajęć prowadzona przez osoby zatrudnione w urzędach i firmach prywatnych
  • dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
  • działalność w studenckich kołach naukowych i innych organizacjach uczelnianych
  • udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
  • możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne
  • krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)

Gdzie można pracować po archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:

Jako absolwent możesz wykonywać zawód, m.in:

  • specjalisty ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych;
  • koordynatora czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administratora systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD);
  • specjalisty w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacją i osoby prowadzącej szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami;
  • archiwisty biorącego udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów;
  • pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym inspektora ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych;
  • pracownika urzędów administracji państwowej i samorządowej.

Możesz podjąć pracę m.in. w:

  • archiwach państwowych i wyodrębnionych (wojskowych, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
  • urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz w wymiarze sprawiedliwości
  • archiwach wszelkiego rodzaju instytucji publicznych i prywatnych
  • firmach zajmujących się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
  • instytucjach naukowych, edukacyjnych i kulturalnych, zarówno publicznych jak i prowadzonych przez organizacje pozarządowe
  • wszelkiego rodzaju kancelariach, sekretariatach i biurach (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)
  • ramach prywatnej działalności gospodarczej, zajmując się wykonywaniem specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym 

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji 

Konkurs ocen uzyskanych ze studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) znajdujących się na dyplomach ich ukończenia.