Kod | HIA_AEZ_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Historii i Archeologii |
Kierunek studiów | Archiwistyka i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 24 |
Czas trwania | 2 lata |
Opłaty | 85 |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Na archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:
- przygotujesz się do tworzenia, zabezpieczania i udostępniania dokumentów do różnorodnych celów
- nauczysz się zarządzać informacją elektroniczną i tradycyjną w nowoczesnej organizacji
- zdobędziesz gruntowną wiedzę i umiejętności w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją zarówno w ujęciu historycznym jak i najnowszej praktyki
- przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej
- przygotujesz się do samodzielnego wykonywania zadań na stanowisku archiwisty, koordynatora czynności kancelaryjnych i ich wykonawcy, niezależnie od typu archiwum i instytucji, zarówno w zakresie tradycyjnej postaci dokumentacji aktowej i nieaktowej, jak i dokumentacji elektronicznej
- przygotujesz się do prowadzenia działalności naukowej uwzględniającej przedmiot i ustalenia teorii i metodyki archiwalnej oraz problematykę zarządzania dokumentacją
- zdobędziesz wiedzę i umiejętności odnoszące się do wszystkich etapów życia dokumentów – ich narastania w każdym rodzaju instytucji, przechowywania w archiwach organizacji (urzędów, przedsiębiorstw, instytucji) i wreszcie trwałego przechowywania w archiwach historycznych lub pokrewnych instytucjach (np. muzeach, bibliotekach)
Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów.
Więcej informacji na stronie kierunku.
Mocne strony:
- unikatowy w skali kraju program o charakterze interdyscyplinarnym
- treści związane z archiwistyką uzupełnione o przedmioty historyczne oraz wprowadzające elementy prawne i administracyjne, zarządzania wiedzą czy informatyki
- praktyki w wymiarze ponad jednego miesiąca, które można realizować w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy świadczące usługi archiwalne)
- bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia, pozwalający na zindywidualizowane podejście do potrzeb i zainteresowań studentów
- relacje z absolwentami rozwijającymi swe kariery w Polsce i za granicą
- zespół tworzony przez uznanych specjalistów, posiadających kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne; część zajęć prowadzona przez osoby zatrudnione w urzędach i firmach prywatnych
- dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
- działalność w studenckich kołach naukowych i innych organizacjach uczelnianych
- udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
- możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne
- krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)
Gdzie można pracować po archiwistyce i Elektronicznym Zarządzaniu Dokumentacją:
Jako absolwent możesz wykonywać zawód, m.in:
- specjalisty ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych;
- koordynatora czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji) oraz administratora systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD);
- specjalisty w zakresie wdrażania elektronicznego zarządzania dokumentacją i osoby prowadzącej szkolenia w zakresie postępowania z dokumentacją i archiwaliami;
- archiwisty biorącego udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej – we wszystkich rodzajach archiwów;
- pracy związanej z dostępem do danych osobowych (w tym inspektora ochrony danych), informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych;
- pracownika urzędów administracji państwowej i samorządowej.
Możesz podjąć pracę m.in. w:
- archiwach państwowych i wyodrębnionych (wojskowych, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
- urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz w wymiarze sprawiedliwości
- archiwach wszelkiego rodzaju instytucji publicznych i prywatnych
- firmach zajmujących się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
- instytucjach naukowych, edukacyjnych i kulturalnych, zarówno publicznych jak i prowadzonych przez organizacje pozarządowe
- wszelkiego rodzaju kancelariach, sekretariatach i biurach (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)
- ramach prywatnej działalności gospodarczej, zajmując się wykonywaniem specjalistycznych kwerend o charakterze własnościowym i genealogicznym
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Konkurs ocen uzyskanych ze studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) znajdujących się na dyplomach ich ukończenia.