Kod | MFI_NMI_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki |
Kierunek studiów | Nauczanie matematyki i informatyki |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 10 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Terminarz rekrutacji
- 1 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów
- 8 września - zakończenie internetowej rejestracji kandydatów
- 10 września - zakończenie postępowania kwalifikacyjnego, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia
- 11-23 września - przyjmowanie dokumentów od zakwalifikowanych osób
Miejsce przyjmowania dokumentów
Bibliotek Wydziału - budynek D, ul. Akademicka 9 (wejście od ul. Akadmickiej i od pl. M. Curie-Skłodowskiej)
Godziny przyjmowania dokumentów: 9:00-14:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 62 94 (w godz. 9 - 14)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 420 (w godz. 9 - 14)
- e-mail: wkr.mfi@mail.umcs.pl
Opis kierunku
Lubisz matematykę, a także widzisz siebie w roli pedagoga. Chcesz pokazać dzieciom i młodzieży, jak świetną, fascynującą i rozwijającą dziedziną jest Twoja ukochana matematyka oraz ściśle powiązana z nią informatyka. Wiesz, że może to nie być łatwe, ale od zawsze uwielbiałeś te najtrudniejsze zadania – dobrze wiesz, że ich rozwiązanie daje największą satysfakcję. Na tym kierunku pogłębisz swoją wiedzę przedmiotową z matematyki i informatyki oraz przygotowanie pedagogiczne niezbędne do pracy nauczyciela. Poznasz też nowoczesne metody i technologie przydatne do pracy z uczniami.
Jeśli ciekawi Cię, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów, możesz to sprawdzić tutaj:
https://phavi.umcs.pl/at/attachments/2023/0613/142220-nauczanie-mat-i-inf-2m-s-2023-24-zal-nr-1.pdf
Specjalności
Na tym kierunku student nie wybiera specjalności.
Co po studiach?
Kierunek ten przygotowuje przede wszystkim do pracy na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki. Możesz uczyć na wszystkich poziomach edukacji, zarówno w placówkach publicznych, jak i prywatnych. Swoją wiedzę możesz wykorzystać także w tematycznych parkach naukowych czy różnych ośrodkach edukacyjnych.
Możliwości w trakcie studiów:
- rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych,
- realizacja własnych projektów studenckich,
- działalność w Samorządzie Studentów,
- działalność edukacyjna: prowadzenie warsztatów maturalnych, koła matematycznego dla olimpijczyków czy organizacja „Potyczek matematycznych” dla szkół ponadgimnazjalnych,
- udział w konferencjach, wydarzeniach popularyzujących naukę, piknikach oraz spotkaniach naukowych,
- udział w projektach i zajęciach organizowanych przez firmy z branży IT,
- nowoczesne zaplecze dydaktyczno-naukowe, pracownie wyposażone w najnowocześniejszą aparaturę,
- program praktyk przemysłowych w instytutach badawczych, przemysłowych centrach rozwojowych i placówkach zajmujących się ochroną zdrowia (m.in. Instytut Agrofizyki PAN w Lublinie, PZL Świdnik, Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej im. św. Jana z Dukli, Narodowe Centrum Badań Jądrowych w Świerku, Uniwersytet Medyczny w Lublinie),
- staże i praktyki w wiodących firmach w kraju i zagranicą,
- programy wymiany studenckiej (DAAD, Erasmus+ Tempus, Sokratesi MOST),
- profesjonalne doradztwo w Biurze Rozwoju Kompetencji UMCS.
Zasady kwalifikacji
O przyjęcie na studia II stopnia mogą się ubiegać absolwenci szkół wyższych posiadający dyplom ukończenia studiów I stopnia (ewentualnie specjalności) w zakresie nauczania matematyki i informatyki, oraz którzy odbyli minimalną liczbę godzin zajęć zorganizowanych i uzyskali liczbę punktów ECTS podaną w poniższej tabeli.
Grupy zajęć, w ramach których osiąga się szczegółowe efekty uczenia się | Zajęcia | Liczba godzin | Liczba punktów ECTS |
Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne | Psychologia Pedagogika Praktyki zawodowe |
60 60 15 |
7 |
Podstawy dydaktyki i emisja głosu | Podstawy dydaktyki Emisja głosu |
60 | 3 |
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania matematyki | Dydaktyka matematyki Praktyki zawodowe |
75 60 |
7 |
Przygotowanie dydaktyczne do nauczania informatyki | Dydaktyka informatyki Praktyki zawodowe |
30 45 |
2 |