Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod POL_DKS_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 49
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 20.09.2024 12:00)
Na dziennikarstwie i komunikacji społecznej:
  • będziesz studiować hybrydowo - jeden dzień stacjonarnie (poniedziałki), drugi online (wtorki), a pozostałe trzy dni będziesz mogła/mógł przeznaczyć na pracę zawodową i rozwijanie swoich pasji 
  • pogłębisz wiedzę z zakresu funkcjonowania mediów oraz lepiej zrozumieć uwarunkowania międzynarodowe, kulturowe i technologiczne komunikowania społecznego
  • poznasz historię mediów, działanie systemów medialnych, gatunki dziennikarskie, język komunikacji społecznej oraz prawo mediów
  • nauczysz się redagować teksty dziennikarskie oraz reklamowe z uwzględnieniem specyfiki mediów drukowanych i elektronicznych 
  • zrozumiesz rolę mediów w społeczeństwie oraz sens pracy dziennikarza, z szczególnym uwzględnieniem zasad etyki i rzetelności dziennikarskiej

 
Specjalności:
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności: 
  • redaktorska
  • nowe media
  • public relations

Mocne strony:
  • zajęcia na kierunku będą odbywać się 2 dni w tygodniu w trybie hybrydowym (w poniedziałek – stacjonarnie, a we wtorek – zdalnie). Pozostałe 3 dni możesz przeznaczyć na pracę lub rozwijanie swoich pasji
  • praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału
  • możliwość dołączenia do Legii Akademickiej
  • działalność w mediach studenckich, m.in. w czasopismach „Polformance” i „Consensus” oraz Telewizji Akademickiej TV UMCS i Akademickim Radiu Centrum
  • spotkania z znanymi i cenionymi dziennikarzami, specjalistami public relations oraz twórcami internetowymi
  • przyjazny system praktyk
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych
  • rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości

Gdzie można pracować po dziennikarstwie i komunikacji społecznej:
  • redakcje mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i nowych (Internet)
  • agencje public relations
  • biura poselskie
  • biura rzecznika prasowego
  • reklama, promocja
  • instytucje publiczne 

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów do wyczerpania limitu miejsc.