Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod POL_DKS_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Kierunek studiów Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 49
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 20.09.2024 12:00)

Terminarz rekrutacji

  • 17 kwietnia - rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów
  • 20 września, do godz. 12:00 - zakończenie internetowej rejestracji kandydatów
  • 17-19, 22 lipca - przyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób
  • 25-26, 29 lipcaprzyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób
  • 16-20 wrześniaprzyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób

Miejsce przyjmowania dokumentów

sala A.2.04, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, ul. Głęboka 45, Lublin

Godziny przyjmowania dokumentów: 10:00-15:00

Kontakt:

  • Telefon: 81 537 60 25  (w godz. 10 - 15)
  • Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 663 (w godz. 10 - 15)
  • e-mail: wkr.pd@mail.umcs.pl

Opis kierunku

Interesują Cię ludzie i to, co się dzieje na świecie. Wiesz co, gdzie i kiedy, i to w każdej części globu! Zawsze masz oczy, uszy i okienka przeglądarki szeroko otwarte. Oglądasz wiadomości na każdej stacji, przeglądając w tym samym czasie serwisy internetowe i słuchając serwisów radiowych. Lubisz nie tylko zdobywać, ale także przekazywać ciekawe i ważne informacje innym. Wierzysz w dziennikarską misję, jednak wiesz też, że w tym zawodzie przyjdzie Ci się zmierzyć z różnymi dylematami i wyzwaniami. Cenisz sobie stare media i zasady, ale jesteś też otwarty na te nowe, które dają ciekawe możliwości dla pracy dziennikarza. Na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna masz szansę na pogłębienie wiedzy w zakresie funkcjonowania mediów, zarządzania mediami, uwarunkowań międzynarodowych, kulturowych, technologicznych komunikowania społecznego. Studia te zapewnią Ci także   praktyczne przygotowanie się do pracy dziennikarza, dzięki zajęciom ze specjalistami z wiodących redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych. Jeśli interesujesz się mediami, nowoczesną komunikacją, polityką, kulturą czy public relations, a do tego jesteś otwarty na świat i kreatywny, świetnie się tu odnajdziesz. 
 
Zajęcia na kierunku planowane będą w taki sposób, aby odbywały się 2 dni w tygodniu w trybie hybrydowym - w poniedziałek – stacjonarnie i we wtorek – zdalnie. W ten sposób 3 dni w tygodniu pozostaną wolne od zajęć dydaktycznych.
 
Jeśli ciekawi Cię, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów, możesz to sprawdzić w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów.
 
Specjalności
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności: 
  • redaktorska,
  • nowe media,
  • public relations.
 
Sylwetka absolwenta
Po ukończeniu kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (II stopnia) absolwent ma wiedzę z zakresu specjalistycznych przedmiotów dotyczących zróżnicowanych aspektów funkcjonowania mediów, w tym: historii mediów, działania systemów medialnych, gatunków dziennikarskich, języka komunikacji społecznej, prawa mediów. Zna historyczne i współczesne naukowe poglądy na temat społecznych uwarunkowań i skutków działania mediów. Rozumie rolę mediów dla funkcjonowania demokracji i społeczeństwa obywatelskiego oraz cele pracy dziennikarskiej ze szczególnym uwzględnieniem zasad etyki i rzetelności dziennikarskiej. Studia zapewniają przygotowanie warsztatowe w zakresie redagowania tekstów dziennikarskich oraz reklamowych z uwzględnieniem specyfiki mediów drukowanych i elektronicznych.
 
Co po studiach? 
Możesz podjąć pracę w zawodach związanych z mediami i szeroko rozumianą komunikacją społeczną: zarówno w redakcjach mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja), jak i nowych (Internet). Swoją wiedzę z powodzeniem wykorzystasz też w agencjach public relations, biurach poselskich, biurach rzecznika prasowego, reklamie, promocji, w instytucjach publicznych czy w charakterze doradcy ds. mediów. 
 
Możliwości w trakcie studiów:
  • zajęcia z naukowcami z całego świata (visiting professors),
  • survival, wyjazdy studyjne do instytucji państwowych, organizacji międzynarodowych, redakcji czasopism,
  • praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału;
  • możliwość dołączenia do Legii Akademickiej,
  • działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance”i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum),
  • spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury, 
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych,
  • działalność Samorządzie Studenckim,
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości,
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST).

Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów do wyczerpania limitu miejsc.