Kod | POL_MLP_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Kierunek studiów | Marketing i lobbing polityczny |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 23 |
Czas trwania | 3 lata |
Opłaty | 85 |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Uwaga!
Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
- 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
- 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
- 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
- 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
- 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy
Miejsce przyjmowania dokumentów
sala A.2.04, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, ul. Głęboka 45, Lublin
Godziny przyjmowania dokumentów: 10:00-15:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 60 25 (w godz. 10 - 15)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 663 (w godz. 10 - 15)
- e-mail: wkr.pd@mail.umcs.pl
Opis kierunku
W świecie wyborów politycznych i towarzyszących im bodźców informacyjnych, obrazów, teksów i komunikatów, niezwykle trudno jest zaistnieć w świadomości wyborców. Jeszcze trudniej świadomie kreować wizerunek i skutecznie komunikować się z tymi, którym dedykujemy nasze działania. Jednak można się tego nauczyć korzystając ze specjalistycznej wiedzy, którą oferuje kierunek Marketing i lobbing polityczny. W trakcie studiów poznasz szeroki wachlarz narzędzi i technik marketingowych, sprawdzonych zarówno w polityce, jak i w życiu społecznym. Dowiesz się, w jaki sposób politycy i ich sztaby budują wizerunek, który pozwala im funkcjonować w sferze politycznej przez długie lata, podczas gdy inni pozostają postaciami anonimowymi. Pokażemy Ci, dlaczego niektórzy politycy stają się bohaterami spotów wyborczych, programów informacyjnych, a ich tweety podbijają sieć. Wprowadzimy Cię w tajniki kampanii wyborczych prowadzonych w USA i państwach zachodnich, a także ciągle kształtującego się rynku marketingu politycznego w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. Poznasz marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach.
Poznasz także tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej, której celem jest zmiana procesu decyzyjnego w interesie grup politycznych, gospodarczych lub społecznych. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom.
1. Wykaz specjalności w ramach kierunku:
W programie studiów nie zaplanowano utworzenia specjalności. Elastyczny program studiów, składający się aż w 30% z przedmiotów wybieralnych, gwarantuje możliwość indywidualnego rozwoju i doboru treści, które będą w największym stopniu odpowiadały na oczekiwania kandydata.
2. Sylwetka absolwenta:
Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego.
Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?
- Zapoznasz się z zasadami tworzenia wizerunku politycznego, opracowywania strategii marketingowej oraz prawidłowości działań marketingowych podejmowanych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.
- Nauczysz się zasad negocjacji i mediacji, w tym również w sytuacjach kryzysowych, a także zrozumiesz procesy i struktury w komunikacji politycznej w marketingu i lobbingu politycznym.
- Poznasz wpływ marketingu i lobbingu politycznego na partycypację polityczną, proces decyzyjny oraz życie społeczno-gospodarcze.
- Nauczysz się wykorzystywać wybrane narzędzia marketingowe oraz sposoby prowadzenia badań i analiz we współczesnej praktyce marketingowej.
- Poznasz znaczenie i rolę nowoczesnych technologii w marketingu i lobbingu politycznym, w tym również fundamentalnych dylematów współczesnych cywilizacji związanych z rozwojem technik i narzędzi marketingu i lobbingu politycznego.
- Dowiesz się jak pozyskiwać dane i informacje z różnych źródeł, formułować wnioski i opinie oraz uczestniczyć w debacie.
- Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym (poziom B2).
3. Możliwości zatrudnienia:
Skończysz studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny i co dalej?
Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:
- Specjalista ds. kreowania wizerunku politycznego,
- Rzecznik prasowy,
- Specjalista ds. kampanii politycznych,
- Analityk rynku politycznego,
- Doradca polityczny,
- Specjalista ds. strategii marketingowych i komunikacyjnych,
- Specjalista agencji PR ds. kreowania i realizacji kampanii public relations,
- Kierownik projektów politycznych, gospodarczych i społecznych w instytucjach państwowych i samorządowych oraz organizacjach pozarządowych,
- Lobbysta,
- Freelancer – marketingowiec polityczny.
4. Możliwości rozwoju/Możliwości w trakcie studiów:
Studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:
- zajęcia z naukowcami z całego świata w ramach programu visiting professors,
- spotkania i warsztaty z ekspertami ze świata polityki oraz kultury i mediów,
- atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
- rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych,
- inicjatywy i projekty realizowane przez studentów,
- działalność w Samorządzie Uczelnianym,
- szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
- programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST),
- wolontariat.
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.