Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja letnia - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Marketing i lobbing polityczny - stacjonarne pierwszego stopnia

Szczegóły
Kod POL_MLP_S1
Jednostka organizacyjna Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Kierunek studiów Marketing i lobbing polityczny
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 23
Czas trwania 3 lata
Opłaty 85
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Tura 1 (17.04.2024 00:00 – 10.07.2024 23:59)

Uwaga!

Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!

Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.

Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji


Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl

Terminarz rekrutacji

  • 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
  • 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
  • 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
  • 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
  • 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
  • 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy

Miejsce przyjmowania dokumentów

sala A.2.04, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, ul. Głęboka 45, Lublin

Godziny przyjmowania dokumentów: 10:00-15:00.


Opis kierunku

W świecie wyborów politycznych i towarzyszących im bodźców informacyjnych, obrazów, teksów i komunikatów, niezwykle trudno jest zaistnieć w świadomości wyborców. Jeszcze trudniej świadomie kreować wizerunek i skutecznie komunikować się z tymi, którym dedykujemy nasze działania. Jednak można się tego nauczyć korzystając ze specjalistycznej wiedzy, którą oferuje kierunek Marketing i lobbing polityczny. W trakcie studiów poznasz szeroki wachlarz narzędzi i technik marketingowych, sprawdzonych zarówno w polityce, jak i w życiu społecznym. Dowiesz się, w jaki sposób politycy i ich sztaby budują wizerunek, który pozwala im funkcjonować w sferze politycznej przez długie lata, podczas gdy inni pozostają postaciami anonimowymi. Pokażemy Ci, dlaczego niektórzy politycy stają się bohaterami  spotów wyborczych, programów informacyjnych, a ich tweety podbijają sieć. Wprowadzimy Cię w tajniki kampanii wyborczych prowadzonych w USA i państwach zachodnich, a także ciągle kształtującego się rynku marketingu politycznego w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. Poznasz marketing polityczny od strony praktycznej poprzez analizę sytuacji politycznej i przygotowanie kampanii wyborczych, kreowanie wizerunku i projektowanie strategii komunikacji z mediami, tworzenie materiałów wyborczych oraz produktu politycznego najwyższej jakości. Nauczymy Cię jak opracować strategię marketingową, obejmującą sposób prezentacji kandydata i jego konkurentów, a także  zachowania w trakcie spotkań bezpośrednich z elektoratem, wykładach i debatach.

Poznasz także tajniki nawiązywania rozległych kontaktów i wywierania wpływu na rozmówcę podczas zajęć z lobbingu politycznego. Dowiesz się o działalności lobbingowej, której celem jest zmiana procesu decyzyjnego w interesie grup politycznych, gospodarczych lub społecznych. Nauczysz się debatować, argumentować oraz występować publicznie przed kamerami. Studia Marketing i lobbing polityczny zapewnią Ci możliwość doboru indywidualnej ścieżki rozwoju, a wszystko dzięki elastycznej siatce przedmiotów, z której wybierzesz to, co najbardziej będzie odpowiadało Twoim zainteresowaniom.

1. Wykaz specjalności w ramach kierunku:

W programie studiów nie zaplanowano utworzenia specjalności. Elastyczny program studiów, składający się aż w 30% z przedmiotów wybieralnych, gwarantuje możliwość indywidualnego rozwoju i doboru treści, które będą w największym stopniu odpowiadały na oczekiwania kandydata.

2. Sylwetka absolwenta:

Studia Marketing i lobbing polityczny są pierwszymi tego typu studiami w Polsce, a ich absolwenci zyskają unikatową wiedzę i kompetencje w zakresie szeroko rozumianego marketingu i lobbingu politycznego.

Co zyskasz studiując na kierunku Marketing i lobbing polityczny?

  • Zapoznasz się z zasadami tworzenia wizerunku politycznego, opracowywania strategii marketingowej oraz prawidłowości działań marketingowych podejmowanych na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i międzynarodowym.
  • Nauczysz się zasad negocjacji i mediacji, w tym również w sytuacjach kryzysowych, a także zrozumiesz procesy i struktury w komunikacji politycznej w marketingu i lobbingu politycznym.
  • Poznasz wpływ marketingu i lobbingu politycznego na partycypację polityczną, proces decyzyjny oraz życie społeczno-gospodarcze.
  • Nauczysz się wykorzystywać wybrane narzędzia marketingowe oraz sposoby prowadzenia badań i analiz we współczesnej praktyce marketingowej.
  • Poznasz znaczenie i rolę nowoczesnych technologii w marketingu i lobbingu politycznym, w tym również fundamentalnych dylematów współczesnych cywilizacji związanych z rozwojem technik i narzędzi marketingu i lobbingu politycznego.
  • Dowiesz się jak pozyskiwać dane i informacje z różnych źródeł, formułować wnioski i opinie oraz uczestniczyć w debacie.
  • Udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie posługiwania się językiem obcym (poziom B2).

3. Możliwości zatrudnienia:

Skończysz studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny i co dalej?

Wiedza oraz umiejętności praktyczne zdobyte podczas studiów sprawią, że będziesz niezastąpionym kandydatem przygotowanym do wykonywania zadań jako:

  •  Specjalista ds. kreowania wizerunku politycznego,
  • Rzecznik prasowy,
  • Specjalista ds. kampanii politycznych,
  • Analityk rynku politycznego,
  • Doradca polityczny,
  • Specjalista ds. strategii marketingowych i komunikacyjnych,
  • Specjalista agencji PR ds. kreowania i realizacji kampanii public relations,
  • Kierownik projektów politycznych, gospodarczych i społecznych w instytucjach państwowych i samorządowych oraz organizacjach pozarządowych,
  • Lobbysta,
  • Freelancer – marketingowiec polityczny.


4. Możliwości rozwoju/Możliwości w trakcie studiów:

Studia na kierunku Marketing i lobbing polityczny to nie tylko zajęcia realizowane w ramach programu studiów, ale także:

  •  zajęcia z naukowcami z całego świata w ramach programu visiting professors,
  • spotkania i warsztaty z ekspertami  ze świata polityki oraz kultury i mediów,
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
  • rozwój zainteresowań w studenckich kołach naukowych,
  • inicjatywy i projekty realizowane przez studentów,
  • działalność w Samorządzie Uczelnianym,
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST),
  • wolontariat.

Zasady kwalifikacji

Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.