Kod | POL_PRZ_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Kierunek studiów | Public relations i zarządzanie informacją |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 29 |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Na public relations i zarządzaniu informacją:
- nauczysz się projektować i realizować kampanie public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej)
- przygotujemy Cię do rozwiązywania kryzysów wizerunkowych oraz skutecznego kreowania i zarządzania wizerunkiem
- dowiesz się, jak budować i podtrzymywać relacje z mediami
- nauczysz się tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych
- zapoznasz się z zasadami i specyfiką public relations i zarządzania informacją, a także ich uwarunkowaniami społecznymi, politycznymi, prawnymi, etycznymi i kulturowymi
- zgłębisz teorię i historię komunikacji społecznej
- odkryjesz mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji
- weźmiesz udział w zajęciach o charakterze praktycznym; nauczysz się m.in. edycji i montażu materiałów audiowizualnych, fotoedycji, analizy danych, wizualizacji danych, storytellingu, brandingu czy technik negocjacji
Sprawdź, jakie przedmioty są w programie studiów.
Specjalności:
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
- zarządzanie wizerunkiem
- zarządzanie mediami społecznościowymi
Mocne strony:
- zajęcia ze specjalistami posiadającymi doświadczenie zawodowe w obszarze kreowania wizerunku
- praktyczne zajęcia w nowo otwartej pracowni radiowo-telewizyjnej
- działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance” i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum
- spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury
- program studiów konkurencyjny i unikalny w skali region
W jakim zawodzie można pracować po public relations i zarządzaniu informacją?
- doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw
- doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach
- specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów)
- pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations
- pracownik działów marketingowych i PR różnych organizacji i firm
- trener kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami
- rzecznik prasowy organizacji, instytucji lub firm
- organizator wydarzeń specjalnych
- specjalista z zakresu komunikacji z klientami i interesariuszami
- specjalista z zakresu zarządzania wizerunkiem
- specjalista zarządzania mediami społecznościowymi
- specjalista zarządzania informacją
- copywriter i content writer
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.