Kod | POL_PRZ_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Kierunek studiów | Public relations i zarządzanie informacją |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 29 |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Uwaga!
Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
- 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
- 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
- 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
- 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
- 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy
Miejsce przyjmowania dokumentów
sala A.2.04, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, ul. Głęboka 45, Lublin
Godziny przyjmowania dokumentów: 10:00-15:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 60 25 (w godz. 10 - 15)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 663 (w godz. 10 - 15)
- e-mail: wkr.pd@mail.umcs.pl
Opis kierunku
Interesujesz się mediami, marketingiem oraz komunikacją społeczną? Intryguje Cię wizerunek, jego kreacja oraz promocja? Chcesz poszerzyć wiedzę w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi? Kierunek public relations i zarządzanie informacją to idealne studia dla Ciebie!
W programie studiów przygotowaliśmy zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki branży public relations i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z projektowaniem i realizacją kampanii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej), budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych.
Zapoznasz się z zasadami i specyfiką public relations i zarządzania informacją, a także ich uwarunkowaniami społecznymi, politycznymi, prawnymi, etycznymi i kulturowymi. Zgłębisz teorię i historię komunikacji społecznej. Odkryjesz mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji. Przygotujemy Cię do projektowania i realizowania kampanii public relations, rozwiązywania kryzysów wizerunkowych oraz skutecznego kreowania wizerunkiem, a następnie właściwym jego zarządzaniem. Podczas zajęć warsztatowych dla specjalności nauczysz się m.in. edycji i montażu materiałów audiowizualnych, fotoedycji, analizy danych, wizualizacji danych, storytellingu, brandingu, technik negocjacji.
Nasz program studiów jest konkurencyjny i unikalny w skali regionu oraz stanowi odpowiedź zarówno na oczekiwania studentów, jak i rynku pracy.
- zarządzanie wizerunkiem,
- zarządzanie mediami społecznościowymi.
Absolwent umie prowadzić działalność w obszarze public relations i zarządzania informacją, tworzyć oraz właściwie dystrybuować przekazy public relations, odnosić regulacje prawne do określonych aspektów pracy specjalisty z zakresu public relations i zarządzania informacją. Potrafi również komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu public relations i zarządzania informacją oraz prezentować na forum publicznym własne stanowisko, dyskutować, merytorycznie i krytycznie odnosić się do innych opinii. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwent jest przygotowany do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym i kreowania różnych form aktywności obywatelskiej.
Jako absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją odnajdziesz się na rynku pracy na różnorodnych stanowiskach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw, doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach, specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów). Zatrudnienie znajdziesz także jako pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations, działów marketingowych i PR różnych organizacji i firm lub z powodzeniem wykreujesz własną markę. Możesz być również trenerem kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami, rzecznikiem prasowym organizacji, instytucji lub firm, organizatorem wydarzeń specjalnych czy copywriterem. Możesz pracować jako specjalista z zakresu komunikacji z klientami i interesariuszami, specjalista z zakresu zarządzania wizerunkiem, specjalista zarządzania mediami społecznościowymi czy specjalista zarządzania informacją. Po studiach możesz także kontynuować naukę na studiach II stopnia np. na jednym z naszych kierunków: dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz produkcja medialna.
Możliwości w trakcie studiów:
- zajęcia ze specjalistami posiadającymi doświadczenie zawodowe w obszarze kreowania wizerunku;
- praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału;
- działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance” i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum);
- spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury;
- atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne;
- rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych, w tym Kole Naukowym Public Relations;
- działalność w Samorządzie Studenckim;
- szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS;
- rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Centrum Kultury i Mediów Chatka Żaka;
- programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST).
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są dwa przedmioty spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie.