Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Public relations i zarządzanie informacją - stacjonarne pierwszego stopnia - dodatkowa rekrutacja

Szczegóły
Kod POL_PRZ_S3
Jednostka organizacyjna Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Kierunek studiów Public relations i zarządzanie informacją
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 lata
Opłaty 85
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (31.07.2024 00:00 – 15.09.2024 23:59)

Limit miejsc na tym kierunku został wyczerpany.

 

Terminarz 

  • od 31 lipca do 20 września - internetowa rejestracja Kandydatów (nie dłużej niż do wyczerpania limitu miejsc)
  • od 25 lipca do 29 lipca - przyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób
  • 5, 14, 27 sierpnia - przyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób
  • 16-20 września - przyjmowanie dokumentów od zarejestrowanych osób

Miejsce przyjmowania dokumentów: 

Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS ul. Głęboka 45, Lublin sala A.2.04,

Godziny: 10:00-15:00

Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc. 

Opis kierunku

Interesujesz się mediami, marketingiem oraz komunikacją społeczną? Intryguje Cię wizerunek, jego kreacja oraz promocja? Chcesz poszerzyć wiedzę w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi? Kierunek public relations i zarządzanie informacją to idealne studia dla Ciebie!
W programie studiów przygotowaliśmy zajęcia o charakterze praktycznym, nakierowane na rozpoznanie specyfiki branży public relations i nabycie niezbędnych na rynku pracy kompetencji związanych z projektowaniem i realizacją kampanii public relations (komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej), budowania i podtrzymywania relacji z mediami, tworzenia różnorodnych tekstów medialnych, informacyjnych i wizerunkowych.
Zapoznasz się z zasadami i specyfiką public relations i zarządzania informacją, a także ich uwarunkowaniami społecznymi, politycznymi, prawnymi, etycznymi i kulturowymi. Zgłębisz teorię i historię komunikacji społecznej. Odkryjesz mechanizmy funkcjonowania środowiska informacyjnego człowieka, profesjonalne źródła informacji oraz zasady i sposoby skutecznego poszukiwania i organizowania zasobów informacji. Przygotujemy Cię do projektowania i realizowania kampanii public relations, rozwiązywania kryzysów wizerunkowych oraz skutecznego kreowania wizerunkiem, a następnie właściwym jego  zarządzaniem. Podczas zajęć warsztatowych dla specjalności nauczysz się m.in. edycji i montażu materiałów audiowizualnych, fotoedycji, analizy danych, wizualizacji danych, storytellingu, brandingu, technik negocjacji.

Nasz program studiów jest konkurencyjny i unikalny w skali regionu oraz stanowi odpowiedź zarówno na oczekiwania studentów, jak i rynku pracy.

Jeśli ciekawi Cię, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów, możesz to sprawdzić w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów.
 
Specjalności
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
  • zarządzanie wizerunkiem,
  • zarządzanie mediami społecznościowymi.
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją zna istotę i specyfikę nauk o komunikacji społecznej i mediach i ich miejsca w strukturze nauk społecznych, teorie i szkoły badawcze nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach. W podstawowym zakresie zna najnowszą historię ze szczególnym uwzględnieniem przemian o charakterze społecznym, politycznym i medialnym, siatkę pojęciową z zakresu nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności z zakresu public relations i zarządzania informacją. Wie, jakie są podstawowe metody i techniki badawcze nauk o komunikacji społecznej i mediach, uwarunkowania i znaczenie społeczne, polityczne, kulturowe, i technologiczne funkcjonowania środowiska medialnego oraz jego otoczenia. Zna prawne i etyczne aspekty public relations i zarządzania informacją, rolę mediów w prawidłowym funkcjonowaniu społeczeństwa i demokracji oraz w kształtowaniu sfery publicznej, a także podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie public relations i zarządzania informacją i ich uwarunkowania. Wie, jaka jest rola człowieka jako podmiotu konstytuującego struktury społeczne i sferę publiczną. Zna formy przekazu społecznego oraz narzędzia public relations. Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji, rozwiązywania problemów i zadań wynikających z charakteru sfery publicznej. Umie dokonać właściwego doboru źródeł oraz informacji z nich pochodzących i oceny, krytycznej analizy i syntezy tych danych, dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania i rozwiązywania problemów. Potrafi również dobrać i używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji i prezentowania wyników własnych badań.
Absolwent umie prowadzić działalność w obszarze public relations i zarządzania informacją, tworzyć oraz właściwie dystrybuować przekazy public relations, odnosić regulacje prawne do określonych aspektów pracy specjalisty z zakresu public relations i zarządzania informacją. Potrafi również komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu public relations i zarządzania informacją  oraz prezentować na forum publicznym własne stanowisko, dyskutować, merytorycznie i krytycznie odnosić się do innych opinii. Posługuje się językiem obcym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwent jest przygotowany do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym i kreowania różnych form aktywności obywatelskiej.
 
Co po studiach?

Jako absolwent kierunku public relations i zarządzanie informacją odnajdziesz się na rynku pracy na różnorodnych stanowiskach wymagających projektowania i prowadzenia sprawnych kampanii wizerunkowych, medialnych i komunikacyjnych, a w szczególności jako doradca wizerunkowy różnych podmiotów: organizacji, instytucji, przedsiębiorstw, doradca w zakresie komunikacji w firmach i w instytucjach, specjalista w zakresie kreowania wizerunku osób publicznych (polityków, sportowców, aktorów). Zatrudnienie znajdziesz także jako pracownik agencji marketingowych, reklamowych, public relations, działów marketingowych i PR różnych organizacji i firm lub z powodzeniem wykreujesz własną markę. Możesz być również trenerem kreowania wizerunku, skutecznej komunikacji i zarządzania social mediami, rzecznikiem prasowym organizacji, instytucji lub firm, organizatorem wydarzeń specjalnych czy copywriterem. Możesz pracować jako specjalista z zakresu komunikacji z klientami i interesariuszami, specjalista z zakresu zarządzania wizerunkiem, specjalista zarządzania mediami społecznościowymi czy specjalista zarządzania informacją. Po studiach możesz także kontynuować naukę na studiach II stopnia np. na jednym z naszych kierunków: dziennikarstwo i komunikacja społeczna oraz produkcja medialna.

Możliwości w trakcie studiów:

  • zajęcia ze specjalistami posiadającymi doświadczenie zawodowe w obszarze kreowania wizerunku;
  • praktyczne zajęcia, m.in. z fotografii oraz produkcji telewizyjnej i radiowej w nowo otwartym studio radiowo-telewizyjnym wydziału;
  • działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance” i „Consensus” oraz TV UMCS i Akademickie Radio Centrum);
  • spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów i kultury;
  • atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne;
  • rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych, w tym Kole Naukowym Public Relations;
  • działalność w Samorządzie Studenckim;
  • szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS;
  • rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Centrum Kultury i Mediów Chatka Żaka;
  • programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST).