Kod | POL_SPI_S1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Kierunek studiów | Społeczeństwo informacyjne |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Uwaga!
Jeśli wybrałeś więcej, niż jeden kierunek – ustaw priorytety w systemie rekrutacyjnym. To bardzo ważne!
Przyjmiemy Cię na jeden kierunek - ten, który wybrałeś jako priorytet i na którym otrzymasz wystarczającą liczbę punktów. Pozostałe miejsca zwolnią się dla innych osób.
Priorytety możesz zmienić w zakładce Moje konto / Zgłoszenia rekrutacyjne do 8 lipca. Zobacz, jak to zrobić - przejdź do instrukcji
Jeśli chcesz studiować na dwóch kierunkach jednocześnie, prześlij maila do Biura Rekrutacji: rekrutacja@umcs.pl
Terminarz rekrutacji
- 17 kwietnia – rozpoczęcie internetowej rejestracji kandydatów;
- 10 lipca – zakończenie rejestracji i wnoszenia opłat rekrutacyjnych przez kandydatów;
- 16 lipca — zakończenie postępowania kwalifikacyjnego przez komisje rekrutacyjne, ogłoszenie list rankingowych i list osób zakwalifikowanych na studia w ramach limitów miejsc w sposób zwyczajowo przyjęty — poprzez pisemne ogłoszenie w obiektach odpowiednich wydziałów oraz umieszczenie wyników postępowania na osobistych kontach kandydatów w systemie SOR;
- 17-19, 22 lipca — dostarczanie dokumentów w miejscach wyznaczonych przez dziekanów wydziałów i podanych do wiadomości kandydatów w systemie SOR; W przypadku niewypełnienia limitu miejsc w pierwszym, lub kolejnych terminach, komisja rekrutacyjna ogłasza następną listę osób zakwalifikowanych na zwolnione 2 miejsca. Miejsca uważa się za zwolnione, jeżeli liczba osób, które złożyły komplet dokumentów, wyrażając w ten sposób wolę podjęcia studiów, jest mniejsza od limitu przyjęć na dany kierunek studiów określonego zarządzeniem Rektora. Kandydaci mogą nadsyłać wymagane dokumenty za pośrednictwem publicznego operatora pocztowego. W takim wypadku decyduje data doręczenia dokumentów do właściwej komisji rekrutacyjnej.
- 24 lipca – ogłoszenie kolejnej listy osób zakwalifikowanych na zwolnione miejsca;
- 25-26, 29 lipca – dostarczanie dokumentów kandydatów z drugiej listy
Miejsce przyjmowania dokumentów
sala A.2.04, Wydział Politologii i Dziennikarstwa UMCS, ul. Głęboka 45, Lublin
Godziny przyjmowania dokumentów: 10:00-15:00
Kontakt:
- Telefon: 81 537 60 25 (w godz. 10 - 15)
- Telefon do Komisji Rekrutacyjnej w dniach przyjmowania dokumentów: 513 462 663 (w godz. 10 - 15)
- e-mail: wkr.pd@mail.umcs.pl
Opis kierunku
Społeczeństwo informacyjne jest jednym z pierwszych kierunków w Polsce, którego program stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie rynku związane z szybkim rozwojem technologicznym i ewolucją gospodarki w kierunku sieci. We współczesnym świecie jednym z najcenniejszych zasobów jest informacja. Wyodrębnienie najbardziej istotnej informacji, jej analiza, przetwarzanie i odpowiednie zarządzanie są cenną umiejętnością na rynku pracy. Studia łączą nauki społeczne i ścisłe. Nauczysz się sprawnie poruszać w obrębie wiedzy technologicznej (programowania, zarządzania projektami informatycznymi, analizy danych, baz danych), ale też społecznej i kulturowej (psychologia społeczna, negocjacje, kierowanie zespołem, komunikowanie międzykulturowe). Dowiesz się, jak definiować problemy współczesnego społeczeństwa informacyjnego i szukać dla nich rozwiązań.
Społeczeństwo informacyjne to kierunek prowadzony wspólnie z Wydziałem Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS.
Jeśli ciekawi Cię, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów, możesz to sprawdzić w Uniwersyteckim Systemie Obsługi Studiów.
Kierunek społeczeństwo informacyjne na UMCS został wyróżniony certyfikatem „Studia z Przyszłością”, co gwarantuje Ci zdobycie najlepszego wykształcenia.
Specjalności
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
- elektroniczna administracja,
- e-przedsiębiorczość.
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku Społeczeństwo informacyjne jest przygotowany do pracy w administracji publicznej, sektorze informatycznym, organizacjach pozarządowych, agencjach marketingowych. Absolwent potrafi rozpoznawać i rozwiązywać problemy na styku: społeczeństwo - systemy informacyjne; przedsiębiorczość – zarządzanie przepływem danych; praca projektowa – procesy społeczne. Dzięki połączeniu wiedzy z zakresu nauk społecznych, w tym funkcjonowania państwa i świata, administracji, prawa, ekonomii oraz pogłębionej znajomości narzędzi, technik informatycznych i środowiska internetowego absolwent jest przygotowany do kreatywnego rozwiązywania zadań związanych z rozwojem technologicznym albo samozatrudnienia. Dodatkowo absolwenci są wyposażeni w kompetencje miękkie dotyczące negocjacji i rozwiązywania sporów w instytucji/organizacji, pracy międzysektorowej, a także wykorzystania narzędzi informatycznych do kreowania wizerunku instytucji/organizacji i komunikacji społecznej.
Istotne dla profilu kształcenia w ramach kierunku są zajęcia praktyczne dotyczące kompetencji technologicznych, związanych z przedsiębiorczością, zarządzaniem i organizacją projektów oraz grupa zajęć o profilu społecznym. Pozwala to na poznanie dynamiki zmian społecznych i technologicznych, umiejętności i wiedzy na temat możliwości wykorzystywania narzędzi ICT w rozwiązywaniu problemów społecznych i kulturowych, a także kompetencje społeczne. Absolwent zna podstawy programowania i zarządzania bazami danych, zna popularne aplikacje multimedialne i biznesowe, potrafi przygotować treści i design stron internetowych, opracuje różnego rodzaju analizy i raporty; działania z zakresu komunikacji społecznej i marketingu w mediach, zarządzania i bezpieczeństwa informacji, obsługi platform i systemów cyfrowych, sieciowych. Absolwent ma też wiedzę z zakresu teorii i historii społeczeństwa informacyjnego, dyscyplin prawnych, socjologicznych, politologicznych, związanych z komunikacją społeczną.
Grupa najlepszych studentów - w wyniku staży w środowisku biznesowym, organizacjach pozarządowych i administracji - ma szansę wejść na rynek pracy jeszcze przed skończeniem pierwszego stopnia studiów.
Co po studiach?
Możesz pracować, np. w sektorze pozarządowym, informatycznym, w administracji publicznej, agencjach marketingowych, komunikacji społecznej. Będziesz przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Masz umiejętność adaptowania wiedzy z zakresu nauk społecznych na potrzeby tworzenia analiz, ekspertyz i rozwiązywania problemów o charakterze społeczno-technologicznym, administracyjnym i związanych z przedsiębiorczością. Jesteś przygotowany do programowania, zarządzania bazami danych i przepływem informacji; pracy z popularnymi aplikacjami multimedialnymi i biznesowymi; działania na polu komunikacji społecznej i marketingu w mediach. Twoja wiedza przyda się tam, gdzie trzeba rozpoznawać i rozwiązywać problemy na styku społeczeństwo – systemy informacyjne czy przedsiębiorczość – zarządzanie przepływem danych. Będziesz przygotowany do kreatywnego rozwiązywania zadań i problemów społecznych powstających wobec nowych wyzwań ICT. Możesz poszerzać swoją wiedzę i kontynuować naukę na studiach II stopnia na tym samym kierunku albo innych proponowanych przez UMCS.
Możliwości w trakcie studiów:
- zajęcia z naukowcami z całego świata (visiting professors),
- wyjazdy do instytucji państwowych, organizacji, redakcji czasopism,
- praktyczne zajęcia, m.in. projektowanie stron www, pracownia audiowizualna, zarządzanie projektami informatycznymi, bazy danych, e-biznes, programowanie obiektowe
- działalność w mediach studenckich (m.in. w czasopismach „Polformance”, „Consensus”, TV UMCS, Akademickie Radio Centrum),
- spotkania ze znanymi i ciekawymi ludźmi polityki, mediów, kultury, informatykami,,
- atrakcyjne praktyki i staże zawodowe krajowe i zagraniczne,
- rozwijanie zainteresowań w kołach naukowych,
- działalność w Samorządzie Studenckim,
- szkolenia i kursy organizowane przez Biuro Rozwoju Kompetencji UMCS,
- rozwijanie swoich pomysłów w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości,
- programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST)
- współpraca z SAMSUNG Inkubator.
Zasady kwalifikacji
Podczas rekrutacji pod uwagę brane są:
- jeden przedmiot spośród: geografia, historia, język obcy nowożytny, język polski, wiedza o społeczeństwie;
- jeden przedmiot spośród: matematyka, fizyka, informatyka, fizyka i astronomia.