Kod | FIL_TCK_S2 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Filologiczny |
Kierunek studiów | Technologie cyfrowe w animacji kultury |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Drugiego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 20 |
Czas trwania | 2 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Na technologiach cyfrowych w animacji kultury:
- dowiesz się, jak animować różne zjawiska w obszarze kultury cyfrowej, wytwarzać ją, przetwarzać, zarządzać i komunikować
- nauczysz się sprawnie posługiwać się cyfrowymi technologiami do zdobywania i przetwarzania informacji, komunikować się za pomocą aplikacji internetowych, tworzyć multimedia, elementy gier wideo (assety), modele 3D, animacje komputerowe
- dowiesz się, jak analizować zasoby Internetu, diagnozować trendy kulturowe
- nauczysz się tworzyć multimedialne treści dla przemysłów kreatywnych, promować wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów w Internecie
- zdobędziesz wiedzę wiedzę na temat funkcjonowania poszczególnych dziedzin kultury współczesnej, w tym kultury cyfrowej i kultury wizualnej
- poznasz nowoczesne metody analizy wytworów kultury i teorie związane z wybranymi obszarami badań nad kulturą, w tym kulturą cyfrową
- zapoznasz się zasadami funkcjonowanie instytucji kultury, których działanie oparte jest na technologiach
- w zespołach zadaniowych zrealizujesz liczne projekty w formie modeli 3D, animacji komputerowych, digital storytelling lub filmu
- Twoja praca magisterska może mieć również formę projektu (np. prototypu aplikacji, modelu 3D, filmu lub animacji itp.)
Sprawdź, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów.
Specjalności:
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:
- gry wideo w przemysłach kreatywnych
Zyskasz szeroką praktyczną wiedzę m.in. z zakresu modelowania 3D obejmującą takie zagadnienia jak: modelowanie assetów do gier czy elementy modelowania organicznego. Zapoznasz się także z podstawami pracy z wybranymi silnikami gier wideo. Dodatkowo w ramach specjalności przewidziane są zajęcia z grafiki 2D. Dopełnieniem zajęć praktycznych są kursy teoretyczne koncentrujące się na zagadnieniach serius games oraz strukturach wizualnych. Specjalność powstała we współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacją Lubelski Gamedev zrzeszającą twórców gier wideo na Lubelszczyźnie.
- nowoczesne narzędzia w praktykach kulturowych
Specjalność pomyślana jest jako kompleksowe wprowadzenie w problematykę projektowania mediów ze szczególnym naciskiem na media cyfrowe. Zdobędziesz wiedzę z zakresu wykorzystania grafiki 2D w projektowaniu mediów, prototypowania aplikacji i serwisów Internetowych oraz modelowania 3D na potrzeby instytucji kultury. Oprócz tego nauczysz się zasad tworzenia treści na potrzeby Internetu, wideo dla Internetu, produkcji podcastów i promocji w mediach społecznościowych oraz technik digitalizacji zasobów kultury. Tak wszechstronna wiedza i umiejętności pozwolą Ci w sposób świadomy projektować media cyfrowe dla Instytucji kultury i mediów. Specjalność powstała we współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacji oraz Fundacją Lubelski Gamedev zrzeszającą twórców gier wideo na Lubelszczyźnie.
Mocne strony:
- nowoczesny profil studiów skupiony na praktycznych i teoretycznych aspektach kultury cyfrowej
- profesjonalna kadra złożona z badaczy kultury i mediów oraz praktyków działających w obszarach przemysłów kreatywnych i gamedevu
- interdyscyplinarność kadry - proces kształcenia prowadzą specjaliści z dziedziny: grafiki komputerowej, modelowania 3D, twórcy gier wideo, badacze kultury wizualnej, socjologii i antropologii kultury, kulturoznawcy zajmujący się wizualizacją, cyberkulturą i grami komputerowymi
- wykładowcy z bogatym doświadczeniem we wdrażaniu nowatorskich koncepcji dydaktycznych (stosowanie nowych technologii)
- poszukiwane na rynku pracy kompetencje
- interdyscyplinarny charakter studiów i unikatowe połączenie umiejętności praktycznych związanych z obsługą narzędzi i aplikacji cyfrowych z zaawansowaną wiedzą dotyczącą różnych zjawisk kulturowych
- działalność w licznych kołach naukowych
- ciekawe praktyki w różnych instytucjach
- studenckie konferencje naukowe
- krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)
- liczne projekty edukacyjne organizowane we współpracy ze szkołami partnerskimi
- dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej
- nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji
Gdzie można pracować po technologiach cyfrowych w animacji kultury:
- branża produkcji gier wideo (specjalność gry wideo w przemysłach kreatywnych)
- agencje interaktywne/marketingowe i software housy
- nowoczesne placówki kulturalne wykorzystujące technologie cyfrowe, tj.: centra kultury, medialaby, interaktywne muzea itp. (specjalność nowoczesne narzędzia w praktykach kulturowych)
- redakcje portali internetowych
- zespoły projektujące aplikacje mobilne i inne serwisy i usługi internetowe
- instytucje dygitalizujące dziedzictwo kulturowo-historyczne Polski i Europy
Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, czego możesz się nauczyć na tym kierunku?
- Zapoznaj się z multimedialnymi projektami tworzonymi przez naszych studentów w ramach zajęć
- Poznaj naszych absolwentów
- Odwiedź profil facebookowy Instytutu Nauk o Kulturze
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Zasady kwalifikacji
Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych. W przypadku identycznych ocen o miejscu na liście rankingowej będzie decydowała średnia arytmetyczna ocen ze studiów wyższych.