Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2025-2026

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Technologie cyfrowe w animacji kultury - stacjonarne drugiego stopnia

Szczegóły
Kod FIL_TCK_S2
Jednostka organizacyjna Wydział Filologiczny
Kierunek studiów Technologie cyfrowe w animacji kultury
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 20
Czas trwania 2 lata
Wymagany dokument
  • Wyższe
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Nadchodzące tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (17.04.2025 13:00 – 14.07.2025 23:59)

Na technologiach cyfrowych w animacji kultury:

  • dowiesz się, jak animować różne zjawiska w obszarze kultury cyfrowej, wytwarzać ją, przetwarzać, zarządzać  i komunikować
  • nauczysz się sprawnie posługiwać się cyfrowymi technologiami do zdobywania i przetwarzania informacji, komunikować się za pomocą aplikacji internetowych, tworzyć multimedia, elementy gier wideo (assety), modele 3D, animacje komputerowe
  • dowiesz się, jak analizować zasoby Internetu, diagnozować trendy kulturowe
  • nauczysz się tworzyć multimedialne treści dla przemysłów kreatywnych, promować wydarzeń kulturalnych za pomocą nowych mediów w Internecie
  • zdobędziesz wiedzę wiedzę na temat funkcjonowania poszczególnych dziedzin kultury współczesnej, w tym kultury cyfrowej i kultury wizualnej
  • poznasz nowoczesne metody analizy wytworów kultury i teorie związane z wybranymi obszarami badań nad kulturą, w tym kulturą cyfrową
  • zapoznasz się zasadami funkcjonowanie instytucji kultury, których działanie oparte jest na technologiach 
  • w zespołach zadaniowych zrealizujesz liczne projekty w formie modeli 3D, animacji komputerowych, digital storytelling lub filmu
  • Twoja praca magisterska może mieć również formę projektu (np. prototypu aplikacji, modelu 3D, filmu lub animacji itp.)

Sprawdź, jakie przedmioty znajdują się w programie studiów.

Specjalności:

Na tym kierunku możesz wybrać jedną z dwóch specjalności:

  • gry wideo w przemysłach kreatywnych 
    Zyskasz szeroką praktyczną wiedzę m.in. z zakresu modelowania 3D obejmującą takie zagadnienia jak: modelowanie assetów do gier czy elementy modelowania organicznego. Zapoznasz się także z podstawami pracy z wybranymi silnikami gier wideo. Dodatkowo w ramach specjalności przewidziane są zajęcia z grafiki 2D. Dopełnieniem zajęć praktycznych są kursy teoretyczne koncentrujące się na zagadnieniach serius games oraz strukturach wizualnych. Specjalność powstała we współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacją Lubelski Gamedev zrzeszającą twórców gier wideo na Lubelszczyźnie.
  • nowoczesne narzędzia w praktykach kulturowych
    Specjalność pomyślana jest jako kompleksowe wprowadzenie w problematykę projektowania mediów ze szczególnym naciskiem na media cyfrowe. Zdobędziesz wiedzę z zakresu wykorzystania grafiki 2D w projektowaniu mediów, prototypowania aplikacji i serwisów Internetowych oraz modelowania 3D na potrzeby instytucji kultury. Oprócz tego nauczysz się zasad tworzenia treści na potrzeby Internetu, wideo dla Internetu, produkcji podcastów i promocji w mediach społecznościowych oraz technik digitalizacji zasobów kultury. Tak wszechstronna wiedza i umiejętności pozwolą Ci w sposób świadomy projektować media cyfrowe dla Instytucji kultury i mediów. Specjalność powstała we współpracy z Centrum Badań Gier Wideo UMCS oraz Fundacji oraz Fundacją Lubelski Gamedev zrzeszającą twórców gier wideo na Lubelszczyźnie.

Mocne strony:

  • nowoczesny profil studiów skupiony na praktycznych i teoretycznych aspektach kultury cyfrowej
  • profesjonalna kadra złożona z badaczy kultury i mediów oraz praktyków działających w obszarach przemysłów kreatywnych i gamedevu
  • interdyscyplinarność kadry - proces kształcenia prowadzą specjaliści z dziedziny: grafiki komputerowej, modelowania 3D, twórcy gier wideo, badacze kultury wizualnej, socjologii i antropologii kultury, kulturoznawcy zajmujący się wizualizacją, cyberkulturą i grami komputerowymi
  • wykładowcy z bogatym doświadczeniem we wdrażaniu nowatorskich koncepcji dydaktycznych (stosowanie nowych technologii)
  • poszukiwane na rynku pracy kompetencje
  • interdyscyplinarny charakter studiów i unikatowe połączenie umiejętności praktycznych związanych z obsługą narzędzi i aplikacji cyfrowych z zaawansowaną wiedzą dotyczącą różnych zjawisk kulturowych
  • działalność w licznych kołach naukowych
  • ciekawe praktyki w różnych instytucjach
  • studenckie konferencje naukowe
  • krajowe i międzynarodowe wymiany studenckie (Erasmus+, MOST)
  • liczne projekty edukacyjne organizowane we współpracy ze szkołami partnerskimi
  • dostęp do bogato wyposażonej biblioteki wydziałowej 
  • nowoczesna infrastruktura, m.in. pracownie językowe, laboratorium tłumaczeń symultanicznych, Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji

Gdzie można pracować po technologiach cyfrowych w animacji kultury:

  • branża produkcji gier wideo (specjalność gry wideo w przemysłach kreatywnych)
  • agencje interaktywne/marketingowe i software housy
  • nowoczesne placówki kulturalne wykorzystujące technologie cyfrowe, tj.: centra kultury, medialaby, interaktywne muzea itp. (specjalność nowoczesne narzędzia w praktykach kulturowych)
  • redakcje portali internetowych
  • zespoły projektujące aplikacje mobilne i inne serwisy i usługi internetowe
  • instytucje dygitalizujące dziedzictwo kulturowo-historyczne Polski i Europy 

Chcesz wiedzieć więcej na temat tego, czego możesz się nauczyć na tym kierunku?

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś! 


Zasady kwalifikacji

Rekrutacja odbywa się na podstawie konkursu ocen na dyplomie ukończenia studiów wyższych. W przypadku identycznych ocen o miejscu na liście rankingowej będzie decydowała średnia arytmetyczna ocen ze studiów wyższych.