Kod | HIA_ANW_S3 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Historii i Archeologii |
Kierunek studiów | Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi |
Forma studiów | Stacjonarne |
Poziom kształcenia | Pierwszego stopnia |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Czas trwania | 3 lata |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Miejsce przyjmowania dokumentów:
Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
Wydział Historii i Archeologii UMCS
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a
20-031 Lublin
tel. 513-462-372, +48 81 537-27-56
e-mail: wkr.hia@mail.umcs.pl
Terminy przyjmowania dokumentów:
- 24-26, 29 lipca, godz. 10 - 14 - sala 1 (Nowa Humanistyka)
- 7, 14, 21, 28 sierpnia - godz. 9-13 - pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii
- 4 września, godz. 9-13 - pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii
- 9-13, 16-20, 23-24 września, godz. 10-14- pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii
Zasady rekrutacji
Wolny nabór - przyjmujemy zgłoszenia do wyczerpania limitu miejsc, liczy się kolejność składania dokumentów. Nie czekaj na wyniki rekrutacji - zapisz się, zapłać i złóż dokumenty w najbliższym możliwym terminie.
Na archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:
- nauczysz się zarządzać informacją elektroniczną i tradycyjną w nowoczesnej organizacji
- dowiesz się, jak tworzyć, zabezpieczać i udostępniać dokumenty
- większość zajęć ma charakter warsztatowy, co pozwoli Ci zyskać umiejętności pracy z dokumentami oraz poznać działanie różnych instytucji
- niektóre zajęcia przybliżą Ci pracę z dokumentami papierowymi, a inne wprowadzą Cię w świat dokumentu elektronicznego, digitalizacji, e-government, baz danych, Big Data oraz sztucznej inteligencji
- w programie znajdziesz też przedmioty historyczne oraz wprowadzające elementy prawne i administracyjne, zarządzania wiedzą i informacją czy informatyki
- zdobędziesz doświadczenie praktyczne oraz nawiążesz pożyteczne kontakty zawodowe podczas praktyk, które możesz odbywać w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy outsourcingowe świadczące usługi archiwalne) - łączny wymiar praktyk na tym kierunku to 6 miesięcy!
- weźmiesz udział w objazdach naukowych - zwiedzisz trudno dostępne archiwa i inne podobne instytucje w Polsce i za granicą
- zapewnimy Ci bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia oraz indywidualne podejście do Twoich potrzeb i zainteresowań
- zajęcia prowadzą specjaliści, którzy posiadają kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne - część zajęć prowadzą pracownicy Instytutu Informatyki oraz osoby zatrudnione w urzędach, archiwach i firmach
Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej poświęconej temu kierunkowi.
Specjalności:
Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności:
1. Zarządzanie dokumentacją współczesną
- przygotujesz się do zawodu records managera, czyli specjalisty ds. zarządzania wszelkimi zapisami informacyjnymi
- zdobędziesz wiedzę i umiejętności pozwalające Ci na projektować, tworzyć, obsługiwać systemy Records Management, które mogą obejmować zarówno dokumenty elektroniczne, jak i papierowe
- specjalność odpowiada wymaganiom normy ISO 15489, która od 2006 r. obowiązuje także w Polsce
2. Informatyka biurowa i archiwalna
- przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej
- program specjalności został opracowany we współpracy z Instytutem Informatyki UMCS, którego pracownicy prowadzą zajęcia w pracowniach komputerowych
- wśród przedmiotów na tej specjalności znajdują się m.in. podstawy baz danych, oprogramowanie Enterprise Content Management (ECM) oraz archiwizacja zasobów cyfrowych
3. Archiwistyka historyczna
- przygotujesz się do pracy we wszelkiego rodzaju archiwach: zakładowych, depozytowych, prywatnych, państwowych w zakresie gromadzenia, przechowywania, opracowania i udostępniania archiwaliów
- nabędziesz kwalifikacje specjalisty w zakresie zarządzania dokumentacją – tworzenia, przyjmowania, sterowania obiegiem, przechowywania i stosowania dokumentów w urzędach, firmach i innych organizacjach (w charakterze urzędnika i menedżera)
Mocne strony:
- studia o unikatowym w skali kraju, interdyscyplinarnym programie
- dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
- udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
- krajowe i międzynarodowe programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST), umożliwiające odbycie części studiów na innych uczelniach, także zagranicznych
- możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne
Gdzie można pracować po archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:
- archiwa państwowe i wyodrębnione (wojskowe, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
- urzędy administracji państwowej i samorządowej oraz wymiar sprawiedliwości
- archiwa wszelkiego rodzaju instytucji, np. banków, sądów, instytucji publicznych
- firmy zajmujące się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
- instytucje naukowe, edukacyjne i kulturalne, stowarzyszenia i fundacje
- wszelkiego rodzaju kancelarie, sekretariaty i biura (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)
Po tym kierunku możesz pracować jako:
- specjalista ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych,
- archiwista, biorący udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej,
- koordynator czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji),
- operator systemów komputerowych i baz danych w tym systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w administracji publicznej,
- pracownik podejmujący obowiązki związane z dostępem do danych osobowych, informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych,
- pracownik urzędów administracji państwowej i samorządowej.
Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:
- programy wymiany międzynarodowej
- akademiki
- stypendia i zapomogi
- wsparcie osób niepełnosprawnych
- sport na wysokim poziomie
- wydarzenia kulturalne i rozrywkowe
- wsparcie psychologiczne
- rozwój osobisty i zawodowy
- organizacje studenckie
Zapisz się już dziś!
Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc.