Unia Europejska

Rekrutacja - rok akademicki 2024-2025

zmień rekrutację

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi - stacjonarne pierwszego stopnia - dodatkowa rekrutacja

Szczegóły
Kod HIA_ANW_S3
Jednostka organizacyjna Wydział Historii i Archeologii
Kierunek studiów Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Pierwszego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe polski
Czas trwania 3 lata
Wymagany dokument
  • Matury
  Zadaj pytanie
Obecnie nie trwają zapisy.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (24.07.2024 00:00 – 23.09.2024 23:59)


Miejsce przyjmowania dokumentów:

Wydziałowa Komisja Rekrutacyjna
Wydział Historii i Archeologii UMCS
pl. Marii Curie-Skłodowskiej 4a
20-031 Lublin

lokalizacja Google Maps

tel. 513-462-372, +48 81 537-27-56

e-mail: wkr.hia@mail.umcs.pl 

Terminy przyjmowania dokumentów:

  • 24-26, 29 lipca, godz. 10 - 14 - sala 1 (Nowa Humanistyka)
  • 7, 14, 21, 28 sierpnia - godz. 9-13 - pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii
  • 4 września, godz. 9-13 - pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii
  • 9-13, 16-20, 23-24 września, godz. 10-14- pokój nr 038, Dziekanat Wydziału Historii Archeologii

Zasady rekrutacji

Wolny nabór - przyjmujemy zgłoszenia do wyczerpania limitu miejsc, liczy się kolejność składania dokumentów. Nie czekaj na wyniki rekrutacji - zapisz się, zapłać i złóż dokumenty w najbliższym możliwym terminie.

Lista wymaganych dokumentów

 

 

Na archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:

  • nauczysz się zarządzać informacją elektroniczną i tradycyjną w nowoczesnej organizacji
  • dowiesz się, jak tworzyć, zabezpieczać i udostępniać dokumenty
  • większość zajęć ma charakter warsztatowy, co pozwoli Ci zyskać umiejętności pracy z dokumentami oraz poznać działanie różnych instytucji
  • niektóre zajęcia przybliżą Ci pracę z dokumentami papierowymi, a inne wprowadzą Cię w świat dokumentu elektronicznego, digitalizacji, e-government, baz danych, Big Data oraz sztucznej inteligencji
  • w programie znajdziesz też przedmioty historyczne oraz wprowadzające elementy prawne i administracyjne, zarządzania wiedzą i informacją czy informatyki
  • zdobędziesz doświadczenie praktyczne oraz nawiążesz pożyteczne kontakty zawodowe podczas praktyk, które możesz odbywać w najróżniejszych miejscach (np. instytucje Unii Europejskiej, urzędy administracji, sądy, archiwa, firmy outsourcingowe świadczące usługi archiwalne) - łączny wymiar praktyk na tym kierunku to 6 miesięcy!
  • weźmiesz udział w objazdach naukowych - zwiedzisz trudno dostępne archiwa i inne podobne instytucje w Polsce i za granicą
  • zapewnimy Ci bliski kontakt z prowadzącymi zajęcia oraz indywidualne podejście do Twoich potrzeb i zainteresowań
  • zajęcia prowadzą specjaliści, którzy posiadają kontakty międzynarodowe oraz własne doświadczenia praktyczne - część zajęć prowadzą pracownicy Instytutu Informatyki oraz osoby zatrudnione w urzędach, archiwach i firmach

Więcej informacji znajdziesz na stronie internetowej poświęconej temu kierunkowi.

Specjalności:

Na tym kierunku możesz wybrać jedną z trzech specjalności:

1. Zarządzanie dokumentacją współczesną 

  • przygotujesz się do zawodu records managera, czyli specjalisty ds. zarządzania wszelkimi zapisami informacyjnymi
  • zdobędziesz wiedzę i umiejętności pozwalające Ci na projektować, tworzyć, obsługiwać systemy Records Management, które mogą obejmować zarówno dokumenty elektroniczne, jak i papierowe
  • specjalność odpowiada wymaganiom normy ISO 15489, która od 2006 r. obowiązuje także w Polsce

2. Informatyka biurowa i archiwalna 

  • przygotujesz się do pracy z najnowszymi programami i systemami informatycznymi stosowanymi w pracy biurowej, kancelaryjnej i działalności archiwalnej
  • program specjalności został opracowany we współpracy z Instytutem Informatyki UMCS, którego pracownicy prowadzą zajęcia w pracowniach komputerowych
  • wśród przedmiotów na tej specjalności znajdują się m.in. podstawy baz danych, oprogramowanie Enterprise Content Management (ECM) oraz archiwizacja zasobów cyfrowych

3. Archiwistyka historyczna

  • przygotujesz się do pracy we wszelkiego rodzaju archiwach: zakładowych, depozytowych, prywatnych, państwowych w zakresie gromadzenia, przechowywania, opracowania i udostępniania archiwaliów
  • nabędziesz kwalifikacje specjalisty w zakresie zarządzania dokumentacją – tworzenia, przyjmowania, sterowania obiegiem, przechowywania i stosowania dokumentów w urzędach, firmach i innych organizacjach (w charakterze urzędnika i menedżera)

Mocne strony:

  • studia o unikatowym w skali kraju, interdyscyplinarnym programie
  • dostęp do bogato wyposażonych bibliotek uniwersytetu
  • udział w studenckich konferencjach naukowych i warsztatach, także z udziałem studentów zagranicznych
  • krajowe i międzynarodowe programy wymiany studenckiej (Erasmus+, MOST), umożliwiające odbycie części studiów na innych uczelniach, także zagranicznych
  • możliwość nabycia dodatkowych doświadczeń praktycznych podczas wolontariatu i staży w różnych instytucjach, w tym podczas działań popularyzujących instytucje archiwalne i dokumentacyjne

Gdzie można pracować po archiwistyce i nowoczesnym zarządzaniu zapisami informacyjnymi:

  • archiwa państwowe i wyodrębnione (wojskowe, służb specjalnych, najwyższych organów państwa)
  • urzędy administracji państwowej i samorządowej oraz wymiar sprawiedliwości
  • archiwa wszelkiego rodzaju instytucji, np. banków, sądów, instytucji publicznych
  • firmy zajmujące się porządkowaniem i przechowywaniem dokumentacji
  • instytucje naukowe, edukacyjne i kulturalne, stowarzyszenia i fundacje
  • wszelkiego rodzaju kancelarie, sekretariaty i biura (posiadają je wszystkie współczesne organizacje)

Po tym kierunku możesz pracować jako:

  • specjalista ds. zarządzania dokumentacją i informacją (records managera) w podmiotach publicznych i prywatnych,
  • archiwista, biorący udział w gromadzeniu, przechowywaniu, opracowaniu i udostępnianiu wszelkich rodzajów dokumentacji, a także w prowadzeniu działalności informacyjnej i popularyzatorskiej z nią związanej,
  • koordynator czynności kancelaryjnych (stanowisko obowiązkowe w strukturze niektórych urzędów administracji),
  • operator systemów komputerowych i baz danych w tym systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w administracji publicznej,
  • pracownik podejmujący obowiązki związane z dostępem do danych osobowych, informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych,
  • pracownik urzędów administracji państwowej i samorządowej.

Na wszystkich kierunkach UMCS znajdziesz:

Zapisz się już dziś!


Rekrutacja odbywa się na podstawie złożonego kompletu dokumentów, do wyczerpania limitu miejsc.