Kod | POD_WWR_SP |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Kierunek studiów | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny - podyplomowe |
Poziom kształcenia | Podyplomowe |
Czas trwania | 4 semestry |
Wymagany dokument | |
Zadaj pytanie |
Studia finansowane są ze środków Ministra Edukacji Narodowej.
Finansowanie obejmuje zajęcia dydaktyczne objęte programem studiów, nie obejmuje kosztów m.in.: podróży, noclegów, wyżywienia.
UWAGA! Rekrutacja jest warunkowa. Studia zostaną uruchomione po podpisaniu umowy pomiędzy Uniwersytetem a Ministerstwem Edukacji Narodowej
Grupa docelowa: studia podyplomowe skierowane są do czynnych zawodowo nauczycieli posiadających wykształcenie wyższe na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny naukowej w ramach dziedzin nauk społecznych lub nauk medycznych i nauk o zdrowiu, tj. specjalistów z zakresu ochrony zdrowia, pedagogiki, pedagogiki specjalnej, psychologii, rehabilitacji, logopedii, terapii zajęciowej, usług społecznych i innych form terapii.
W naborze 2024/2025 pierwszeństwo przyjęcia na studia podyplomowe mają osoby posiadające kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach (Kwalifikacje te określone są w przepisach § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. poz. 2102).
Aby ubiegać się o przyjęcie na studia konieczna jest rejestracja w Systemie Obsługi Rekrutacji oraz przesłanie skanu kompletu dokumentów zgłoszeniowych na adres wczesne.wspomaganie@mail.umcs.pl
Komplet dokumentów zgłoszeniowych zawiera:
1. Podpisany kwestionariusz osobowy wydrukowany z systemu;
2. Dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny naukowej w ramach dziedzin nauk społecznych lub nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
3. Dokument potwierdzającego posiadanie uprawnień pedagogicznych (np. suplement, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych)
4. Zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w miejscu pracy jako nauczyciel – WZÓR
Decyduje kolejność otrzymania skanów kompletnych dokumentów zgłoszeniowych (data i godzina wpływu).
Limit miejsc: 30 osób
O wynikach rekrutacji, kandydaci zostaną poinformowani drogą mailową na adres podany w kwestionariuszu osobowym.
Z zakwalifikowanymi kandydatami podpisana zostanie umowa o świadczenie usług edukacyjnych.
Zostanie utworzona lista rezerwowa spośród kandydatów, którzy z powodu wyczerpania limitu miejsc nie zakwalifikowali się do udziału w studiach, przy zachowaniu kolejności zgłoszeń i pierwszeństwa przyjęć osób posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach. Osoby z listy rezerwowej mogą zostać zakwalifikowane w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej przed rozpoczęciem udziału w studiach lub w przypadku rozpoczęcia zajęć w początkowej fazie ich realizacji.
Termin rekrutacji:
do 22 września 2024 r. - zakończenie rejestracji w systemie i przyjmowania skanów dokumentów
Zastrzegamy sobie możliwość skrócenia lub wydłużenia rekrutacji.
Informacji udziela:
Zespół ds. studiów podyplomowych i innych form kształcenia
tel. 81 537 58 45
Zapraszamy od poniedziałku do czwartku w godzinach 7:30-14:00 oraz w piątki 7:30-13:00.
e-mail: wczesne.wspomaganie@mail.umcs.pl
Kierownik studiów podyplomowych:
dr hab. Anna Prokopiak, prof. uczelni
e-mail: anna.prokopiak@mail.umcs.pl
OPIS:
liczba godzin dydaktycznych: 1065
w tym praktyki: 240
liczba semestrów: 4
Zajęcia będą odbywały się w siedzibie Uczelni w Lublinie przy ul. Głębokiej 43.
Finansowanie obejmuje zajęcia dydaktyczne objęte programem studiów, nie obejmuje kosztów: podróży, noclegów, wyżywienia.
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny, którzy uzyskają kompetencje i umiejętności w zakresie:
1) promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece, wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii,
2) zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
3) współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju,
4) koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
5) realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny zgodnie ze standardami modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny,
6) koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowana opieki, wsparcia i dostępności,
7) optymalizowania włączenia dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń ze wszystkich przedmiotów objętych programem studiów. Ocena końcowa na świadectwie jest średnią ocen z całego toku kształcenia.
x